ההסתה מחלחלת

"כמו אסירים בכלוב" • תלמידי הישיבות מרגישים מושפלים

אלפי תלמידי ישיבות, הועברו לאחר יום כיפור למלוניות קורונה - אך הם מרגישים מושפלים • אוטובוס מיושן, ברזלים רותחים ושעות של המתנה בשמש, אלו חלק מהחוויות העגומות של הבחורים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בחורי ישיבה בדרכם למלונית קורונה, אתמול (באדיבות המצלם)

אלפי תלמידי ישיבות, נשאי 'קורונה', הועברו החל מאתמול (שלישי), לאחר יום הכיפורים וסיום ה'זמן' בישיבות, למלוניות קורונה שהוכנו עבורם, כאשר חלקם הגדול של הבחורים הועברו לישיבת חברון בירושלים שהפכה למלונית קורונה.

אלא שהבחורים החולים שהועברו למלוניות טוענים כי היחס כלפיהם היה מבזה ומשפיל. בתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת' נראים תלמידים מובלים ב"אוטובוס אסירים", כלשונם. לדבריהם, "בתוך האוטובוס לא היה מזגן, הברזלים היו רותחים והרגשנו מצורעים בתוך כלובים במשך כל הנסיעה".

לטענתם, גם כאשר הגיעו לישיבת חברון, הם נאלצו להמתין שעות ארוכות בשמש הקופחת עד שקיבלו יחס מהממונים על המקום, זאת למרות שמדובר בבחורים שחלקם עם חום גבוה ושיעולים.

יצוין כי לכתחילה הבחורים לא רצו להתפנות לישיבת חברון מחשש לתנאים ירודים מאלו שהיו מקבלים במלוניות הקורונה בבתי המלון, אך בפיקוד העורף הבטיחו כי התנאים יושוו לאלו שבמלוניות.

בחורי ישיבה בדרכם למלונית קורונה, אתמול (באדיבות המצלם)

גם בישיבת חברון עצמה, שם קיבלה ההנהלה סכום נאה בעבור הפיכת הישיבה למלונית קורונה, בחורי הישיבה לא אהבו את העובדה שחדריהם "יופקרו" לטובת חולי קורונה, אך טענותיהם לא הועילו.

עד כה הועברו מאות בחורים למלונית בישיבת חברון, ביניהם תלמידים מישיבות 'חמד', 'שכר שכיר', 'וולפסון', 'גאון יעקב' ועוד.

יצוין כי תלמידי ישיבת תפרח שחלו בקורונה, כ-40 בחורים, נשארו במתחם הישיבה בהוראת ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ.

תלמיד ישיבת 'שכר שכיר' אומר ל'כיכר השבת' כי "למרות ההשתדלות של גורמי המקצוע והנהלת הישיבה לעזור לנו, אנחנו מרגישים סוג ג'". לדבריו, "ההסתה מחלחלת, ואנחנו לא זוכים ליחס דומה לו זוכים מפוני קורונה מהמגזר החילוני".

בחור מישיבה במרכז הארץ תוהה: "מי שיצר את מתווה הקפסולות, זה לא אנחנו, זו הממשלה. אנחנו סגרנו את עצמנו 40 יום במתחם קטן בלי לראות את העולם החיצון. משרד הבריאות התיר לאנשי מטבח לצאת ולהיכנס בשערי הישיבות והם אלו שחוללו את ההדבקה בישיבות. בחורים שמרו על ההנחיות מכל משמר, ובסוף הם הפכו לציבור הכי מושפל".

פנינו לפיקוד העורף בניסיון לקבל את תגובתם אך הם הפנו אותנו לוועד הישיבות. מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי לוועד הישיבות אין שייכות לנעשה סביב התלמידים המפונים למלוניות הקורונה בישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר