המאבק בקורונה

ההצעה של רוה"מ בנימין נתניהו למשה בר סימן טוב

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע בימים האחרונים למשה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, לחזור לתפקיד ניהולי בכיר במאבק בנגיף ה'קורונה', כך נחשף ב'ידיעות' (אקטואליה)

משה בר סימן טוב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע בימים האחרונים למשה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, לחזור לתפקיד ניהולי בכיר במאבק בנגיף ה'קורונה', כך חשף הבוקר (רביעי) אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות'.

לפי הדיווח, ההצעה הגיעה לקראת פרישתו הצפויה של פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה הנוכחי, מתפקידו, לקראת סוף חודש אוקטובר.

בכירים במערכת הבריאות סיפרו כי ההצעה לבר סימן טוב תתמקד ככל הנראה בניהול החזרה לשגרה אך יחד עם זאת ההצעה טרם גובשה באופן סופי.

בר סימן טוב צפוי להשיב להצעה בימים הקרובים ולפי הדיווח ב'ידיעות', הוא שוקל ברצינות לקבל אותה.

כזכור, בגל הראשון של הקורונה, לאחר שסיים את תפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות עם הקמת הממשלה החדשה, קיבל בר סימן טוב הצעה לחזור לתפקיד ביצועי בנושא הקורונה, אך סירב.

בר סימן טוב מסר בתגובה כי "גורמים בממשלה מתייעצים איתי מעת לעת ואני מביע את דעתי בנוגע למצב, אבל לא ניתנה שום הצעה קונקרטית".

בראיון לקרן מרציאנו במהדורה המרכזית של 'חדשות 12', הסביר בר סימן טוב את העלייה בתחלואה ואמר כי "חזרנו לשגרה במקום לחזור לשגרת קורונה. כשראינו את המספרים עולים לא תיקנו את זה מיד". בר סימן טוב הבהיר כי "זה בסדר שניסינו" לחזור לשגרה, "אבל הבעיה היא שלא תיקנו את ההחלטה בזמן".

הוא הפנה אצבע מאשימה למערכת החינוך ואמר כי "בהתחלה יצאנו בצורה מסודרת, הלימודים בכיתות הנמוכות היו בקפסולות ואז זה נשחק". לדבריו, "הילדים התערבבו בחוגים ואחרי הצהריים בהסעות. התחלנו לנהל משא ומתן עם הווירוס והוא לא אוהב שמעגלים פינות. 200-300 אלף עובדי הוראה בכל הארץ ומסתובבים, אם לא שומרים על הכללים הווירוס תוקף".

ומה דעתו על הסגר השני? לדעתו יש לו סיכוי להצליח כי אין לימודים במוסדות החינוך. "הוא אומנם פחות אפקטיבי ממה שנקטנו בו בגל הראשון כי אנשים פחות מקפידים על הכללים ויש יותר התקהלויות", אומר בר סימן טוב, "המשמעות היא שהסגר יצטרך להיות יותר ארוך".

כאשר נשאל על מתווה הרמזור של גמזו, אמר בר סימן טוב כי "אני מתקשה לראות את מתווה הרמזור עובד. אדם שגר בבני ברק לא ילך למסעדה ברמת גן? הסייעת של הבן שלי בשכונה הירוקה בירושלים והיא מגיעה משכונה אדומה, לא תבוא לעבודה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר