נתונים מטלטלים

משרד הבריאות: 'עליה תלולה במספר החרדים במצב קשה'

נתונים חמורים הציג בשעה האחרונה מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, באשר לתחלואת הקורונה בציבור החרדי, כאשר לדבריו נרשם זינוק בשיעור החולים שמצבם הרפואי מוגדר קשה (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

‏מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי טוען, בתדרוך שהעביר לתקשורת בשעה האחרונה (רביעי), כי "יש עליה רבה מאוד בקרב חולי הקורונה מהאוכלוסייה החרדית שמצבם קשה".

"אם אני מסתכל על מגמה על חולים קשים במגזר החרדי, יש עליה בממוצע שבועי. מתוך החולים החדשים הקשים, כמעט מאה ביום, אנחנו יודעים כמה מהם מהמגזר החרדי, ואכן יש עליה בחולים הקשים החרדים".

המנכ"ל הוסיף, בתדרוך שיועד לתקשורת החרדית ולכתבים לענייני דתות, כי "החברה החרדית אחראית ל-34 אחוזים מתחלואת הקורונה בישראל".

"המגזר החרדי, גם בשל הצפיפות וגם בגלל תפילות ואירועים הנוגדים את החוק, מגיע כעת לתחלואה עצומה, וזה דבר שחייב להיות בטיפול. זה משליך גם על האוכלוסייה החרדית, גם על התחלואה בכלל ועל בתי החולים בפרט".

פרופ' חזי לוי. ארכיון (צילום: לע"מ. תמונה: חיים גולדברג)

לדברי פרופ' לוי, "אחד מכל שלושה נבדקים בחברה החרדית - חולה קורונה. זה כפול מהמגזר הכללי, לצד העובדה כי בחברה החרדית יש הרבה בדיקות".

"ההתקהלויות כפי שראינו, בניגוד להנחיות משרד הבריאות, יכולות לעורר הידבקויות ותחלואה. לא הופתע אם אראה עליה בתחלואה בגלל כל מיני טישים שראינו. אני מצטער לראות את הטישים, כאילו אין קורונה".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף ותקף: "ההתנהגות הזאת פסולה. זה חוסר אחריות וחוסר בערבות הדדית. את מי אנחנו מסכנים? אנחנו מסכנים את המשפחה, את סבא וסבתא".

פרופ' לוי סיים, בהתייחסות להתפרצות הקורונה בישיבות, ועדכן: "ייתכן שנתיר את פתיחת הישיבות במתווה הקפסולות, למרות שראינו שזה לא כל כך עבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר