'שמרו על חיי יהודים'

יממה אחת בבני ברק: שני חולי קורונה קשים - בן 42 ובת 26

נמשך גל חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה, מהציבור החרדי. שניים מהם: יולדת בת 26 ובן 42 - ללא מחלות רקע כלשהן. 'לא לזלזל בהנחיות, שמרו על חיי יהודים', זועק הרופא בשיחה ל'כיכר' (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מחלקת הקורונה ב'מעייני הישועה'. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחדר המיון בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק יודעים לדווח היום (רביעי) על גל של חולי קורונה צעירים שמצבם מוגדר קשה, כאלו שאינם בעלי רקע רפואי בעייתי.

ל'כיכר השבת' נודע, כי ביממה האחרונה מדובר בין היתר על יולדת חרדית בת 26, שהגיעה במצב של סכנת חיים, לה ולעובר, עם סטורציה (רמת חמצן בדם) של 68 בלבד.

בעקבות כך נאלצו רופאי בית החולים לבצע את הלידה בניתוח קיסרי, וחייה ניצלו בינתיים, במאמץ רב ומשולב.

כמו כן, גבר חרדי בן 42, אף הוא כאמור ללא מחלות רקע, מאושפז במחלקת הקורונה שבבית החולים הבני ברקי עם פגיעה ריאתית קשה ביותר שלא מאפשרת חמצון תקין בדם, והוא שרוי בסכנת חיים ממשית.

שני חולי קורונה חדשים אלו מצטרפים לשמונה אחרים המאושפזים בבית החולים הבני ברקי במצב קשה - רובם קריטי. בנוסף, ישנם במקום עוד 27 חולים, חלקם במצב קל וחלקם בינוני.

פרופ' אליהו סורקין, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ב'מעייני הישועה', אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "זו עכשיו מחלה יותר קשה, כי היא פוגעת גם בכליות ובשאר האיברים, לא רק בריאות".

פרופ' סורקין, השבוע (צילום: ועידת רבני קהילות חב"ד)

"כל זלזול בהנחיות משרד הבריאות יכול לסכן את האדם עצמו ואת סובביו", מתריע סורקין, ומפרט: "חובה לעטות מסכה, חובה לשמור על ריחוק חברתי, חובה לשטוף ידיים ולשמור על היגיינה".

הפרופסור הבכיר מסיים בתחינה: "בבקשה, תשמרו על חייהם של יהודים. מציל נפש אחת - מציל עולם מלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר