דיון סוער

נתניהו: "היציאה מהסגר תהיה איטית, שנה"

ראש הממשלה אמר כי יש צורך להדק את הסגר. ראש הממשלה החליפי טען כי משגעים את הציבור, ונתניהו הגיב בתקיפות לגנץ: אתה לא תגיד לי מה אנחנו עושים או לא (ארץ)

(צילום: לע"מ)

דיון סוער בישיבת קבינט הקורונה, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש להדק עוד את הסגר. שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה: "אנחנו משגעים את הציבור".

על כך השיב לו נתניהו: "בני אתה לא תגיד לי מה אנחנו עושים או לא עושים. זאת ישיבה, אני רוצה את הדיון הזה".

העימות ביניהם התפרץ על רקע הדרישה של נתניהו להדק יותר את הסגר, ובמקום אישור לצאת למרחק של 1,000 מטרים מהבית, להגביל ל-200 מטרים בלבד. גנץ התנגד, וביבי התפרץ.

בין הדברים אמר נתניהו, "היציאה מהסגר תהיה הפעם איטית ומדורגת ויכולה להימשך גם חצי שנה עד שנה. לא נחזור על היציאה המהירה מהגל הראשון".

ראש הממשלה הוסיף כי יש להערך לתרחיש קשה, למרות שהוא יודע שהדבר לא יתממש, של טיפול ב-5,000 חולים קשים מקורונה בחודשי החורף.

במהלך הדיון אמר גנץ שנושא ההסברה לא מטופל וכי יש להעביר את כל הטיפול בכך לפיקוד העורף. נתניהו השיב: "ביקשתי להעביר את האחריות לפיקוד העורף בתחילת אוגוסט ומה שעשו הקימו אתר שלא מגיע לכלל הציבור. בגלל זה ביקשתי כבר היום להכין סרטונים שאנחנו נכניס לתקשורת".

בשלב זה התערב אלוף הפיקוד ואמר כי האחריות לא הועברה אליו כלל. שר הבריאות ענה: "הדיון הזה הוא חשוב מאוד אבל לא בטוח שהוא חלק מסדר היום. היו סוגיות בין משרד הבריאות לפיקוד העורף, הכל גושר והכל עבד. משרד הבריאות ממשיך בעבודתו. עלו סרטונים לרשתות החברתיות כפי שביקשת באיכות מאוד טובה. אם תבוא החלטה להעביר את סמכויות ההסברה ממשרד הבריאות, אני אתנגד לה".

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו הציע בדיון להגדיל משמעותית את הקנסות על הציבור. על פתיחת בתי עסק, מקומות ציבוריים ועסקים שפתיחתם נאסרה בתקנות, יקבלו קנס של 10,000 ש"ח, במקום 5000 כיום.

על קיום אירועים מרובי משתתפים אסורים, לרבות מסיבות, כנסים וטקסים, או פתיחת מוסד חינוכי או פנימייתי שפתיחתו נאסרה ובניגוד להוראות: קנס של 50,000, פי 10 מהקנס היום, העומד על 5,000 ש"ח.

הפרת חובת בידוד: 10,000 ש"ח, במקום 5,000 - ועל אי עטיית מסכה: 1000 ש"ח, במקום קנס של 500 ש"ח בלבד כיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר