הממשלה אישרה:

קנס של 500 שקל למי שיתארח בסוכות; הסגר המלא הוארך

שרי הממשלה אישרו אמש את הארכת הסגר המלא בשלושה ימים • כמו כן, השרים אישרו מתן דו"ח של 500 שקלים למי שיתארח בבית או בסוכה בזמן הסגר המלא וזה "נוכח מצב התחלואה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

ממשלת ישראל אישרה הלילה (חמישי) הטלת קנס של 500 שקלים על מי שיתארח בבית או בסוכה בזמן הסגר המלא. הסגר המלא, שהיה צפוי להסתיים במוצאי שמחת תורה, הוארך בשלושה ימים.

כמו כן, השרים אישרו את הגבלת היציאה למרחק של עד 1,000 מטרים מהבית. וזה כולל הגבלת יציאה לתפילה או - להבדיל - הפגנה. ההפגנות עצמן הוגבלו עד ל-20 משתתפים.

בנימוקים להחלטות נכתב כי: "נוכח מצב התחלואה ומספר החולים הקשים, שהולך ועולה מדי יום, נדרש להמשיך ולנקוט צעדים משמעותיים על מנת לצמצם את נתוני התחלואה לתקופה של שבועיים לכל הפחות".

עוד נכתב כי: "הגבלת התקהלויות היא בין הצעדים הבסיסיים ביותר, יחד עם עטיית מסכות וריחוק חברתי, בצמצום הפצת המחלה. התקהלות היא 'הזדמנות' להדביק עשרות אנשים שחלקם ימשיכו להפיץ את המחלה הלאה".

כזכור, בפתח ישיבת הקבינט אמש, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי: "היציאה מהסגר תהיה הפעם איטית ומדורגת ויכולה להימשך גם חצי שנה עד שנה. לא נחזור על היציאה המהירה מהגל הראשון".

ראש הממשלה הוסיף כי יש להערך לתרחיש קשה, למרות שהוא יודע שהדבר לא יתממש, של טיפול ב-5,000 חולים קשים מקורונה בחודשי החורף.

במהלך הדיון אמר גנץ שנושא ההסברה לא מטופל וכי יש להעביר את כל הטיפול בכך לפיקוד העורף. נתניהו השיב: "ביקשתי להעביר את האחריות לפיקוד העורף בתחילת אוגוסט ומה שעשו הקימו אתר שלא מגיע לכלל הציבור. בגלל זה ביקשתי כבר היום להכין סרטונים שאנחנו נכניס לתקשורת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר