קראון הייטס

לאחר 40 שנה: בוטלה שמחת בית השואבה המסורתית

בשורה עצובה לחסידי חב"ד בקראון הייטס: אירועי שמחת בית השואבה המסורתיים ב-'קינגסטון' יתבטלו השנה ובמקומם תעבור ברחובות השכונה משאית עם מוזיקה חיה וזמרים (חסידים)

חיה כהן | כיכר השבת |
שמחת בית השואבה בקראון הייטס (צילום: חיים טויטו, באדיבות אתר חב"ד אינפו)

על שמחת בית השואבה אמרו חז"ל: "מי שלא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו" והחב"דניקים בשכונת קראון הייטס, ניו יורק, לקחו את השמחה הזו צעד אחד קדימה. לפני 40 שנה עודד הרבי מליובאוויטש את חסידיו לקיים את ריקודי שמחת בית השואבה ברחוב. מיד לאחר הדברים הם יצאו מבית המדרש והחלו לרקוד - ומאז הכל היסטוריה.

כיום חסידי חב"ד בשכונה, אלפי אורחים נוספים שמגיעים למקום לחודש החגים ויהודים ממגוון זרמים המתגוררים באזור, מקיימים את ריקודי שמחת בית השואבה במעמד עצום שנערך מדי ערב של חול המועד סוכות וכולל סגירת ציר מרכזי בברוקלין, כאשר הריקודים מתחילים בשעות הערב ומסתיימים בשעה 6 בבוקר.

(צילום: חיים טויטו, באדיבות אתר חב"ד אינפו)

בשל נגיף הקורונה ובהוראת משטרת ניו יורק ורבני ורופאי השכונה, הוחלט השנה על ביטול אירועי שמחת בית השואבה ובמקומם משאית עם מוזיקה חיה וזמרים תעבור ברחובות קראון הייטס. "המשאית תאפשר לכל תושבי השכונה לחגוג כל אחד מביתו שלו, במרחק בטוח וללא סיכון בריאות הציבור" אמר הרב ישראל שם-טוב, מארגן שמחת בית השואבה, לאתר קראון-הייטס. אינפו.

בנוסף, בניגוד למסורת בה הריקודים נמשכים עד אור הבוקר, השנה יוגבלו שעות הפעילות של 'משאית השמחה'. "אנחנו לא יכולים להסתובב באישון לילה עם רעש חזק" אמר הרב שם-טוב.

מארגני האירוע רמזו כי יפרסמו תיעוד נדיר משמחת בית השואבה שהשתתפו בה כ-15 אלף איש. לדברי הרב שם-טוב, הווידאו שיוקרן יעניק לתושבי השכונה תחושה של שמחת בית השואבה על אף הביטול המצער.

(צילום: דבורה לאה כהן)

האורחים ממשיכים להגיע, האכיפה מתוגברת

למרות נתוני התחלואה המדאיגים בארץ ובעולם, חסידי חב"ד עדיין ממשיכים להגיע לשכונה כדי לשהות בחגים במרכז חב"ד העולמי, 770.

(צילום: באדיבות אתר חב"ד אינפו)

לפי דיווחים בכלי התקשורת החב"דיים, משטרת ניו יורק הגבירה את האכיפה באזור בשל דרישתו של ראש העיר, ביל דה בלזיו, והשבוע חילקו שוטרים לעוברים ושבים בקראון הייטס התראות על אי חבישת מסכה.

(צילום: חיים טויטו, באדיבות אתר חב"ד אינפו)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר