התפשטות הקורונה

פרופ' רוני גמזו: 40% מהחולים החדשים - חרדים

אחרי שבירת שיא המאומתים היומי, פרויקטור הקורונה נשא דברים, הסביר את חשיבות הסגר ויעילותו, הודה כי יש מורכבות בהסברה לציבור החרדי, וחשף נתון מטריד במיוחד (אקטואליה)

(צילום: לע"מ)

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו נשא דברים היום (חמישי) בעקבות השיא החדש שנשבר עם כמות הנשאים החדשים ביום, וטען כי 40% מנשאי הקורונה החדשים - חרדים.

"קמנו הבוקר עם 9,000 מאומתים, אותי זה לא הפתיע. צריך להסתכל על ה-9,000 האלה בראייה של ארבעה ימים אחורה. הימים האחרונים היו משוגעים, אני מאמין שנגיע ל-70 אלף בדיקות היום".

"מניח שנראה גם היום רמת מאומתים שכזו, ונצטרך לקחת את כל כמות הבדיקות ולראות אם המגמה שאנחנו מצפה לה מתחילה, כי אנחנו נמצאים קרוב לשבועיים מהשלב הראשון".

אך לדברי גמזו, זה השיא של התחלואה, שכן אנו נמצאים שבועיים אחרי תחילת הסגר - ומעכשיו, התחלואה תרד. "זה השלב שבו הפחת התחלואה מתחילה, אחרי שיאו של הסגר".

גמזו הוסיף כי 40% מהחולים החדשים מהמגזר החרדי וכי יש בעיית הסברה בציבור החרדי והערבי. "היום אבקר באחד היישובים החרדים כדי לראות מקרוב את המורכבות הקיימת ולעשות כל שניתן כדי לחזק אותם", אמר.

על סוגיית החזרה ללימודים אמר: "לימודים הם לימודים, זה לא משנה אם זה ישיבה או כיתה א'. ההחלטה בנושא הלימודים תתקבל יחד עם כל הגורמים המעורבים. הדברים האלו צריכים להתקבל בצורה אחידה אחת לכל המערכת. שאלת ערים אדומות גם תעלה מתישהו. כרגע מוקדם לתת תשובה מתישהו. אני מתחייב לדבר אחד - אחידות".

עוד הסביר כי היה צורך בסגר בעקבות העליה בתחלואה: "זה עלה לנו מאוד מאוד מהר. ההחלטה הייתה נכונה, זה אמצעי שכולכם יודעים שאני לא רציתי, אבל אמרתי שברגע שנחצה את ההר ובתי החולים ירימו דגל - וזה דברים שקרו בבת אחת - לא עצרתי לרגע ואכן ביקשתי ריסון הדוק".

"הסגר אפקטיבי. אנו רואים בצורה ברורה פחות תנועה ופחות מגעים בחתונות ובהתקהלויות במגזר כזה או אחר. ככל שנשמור על ההנחיות עם הענפים שפתחנו, נוכל לשחרר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר