"ביקור חירום"

נשיא המדינה שמע מחכם שלום כהן: "לא נשסה איש באחיו, ובזכות זה נינצל"

ראובן ריבלין, נשיא המדינה, הפתיע הערב בביקור במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה. "הוראות הקורונה הן פיקוח נפש, ולא חס וחלילה ניסיון לכפות אדם נגד אמונתו", הוא אמר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בתשרי תשפ"א | 01.10.20
הגר"ש והנשיא, הערב (צילומים: דוברות)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הקביל הערב (חמישי) את פני נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה חכם שלום כהן, והגיע לביקור בביתו, אותו הגדיר "ביקור חירום".

לאחר הביקור פרסם ריבלין, כי הוא והרב "יצאו בקריאה ציבורית למאבק משותף בקורונה, מתוך ערבות הדדית והימנעות מוחלטת מהסתה".

הנשיא הודה לרב על פועלו למען שמירת בריאות הציבור והציות להנחיות בקרב המגזר החרדי, והדגיש כי בפועלו זה מציל הרב נפשות ממש.

"במדינה יהודית ודמוקרטית, קיום היהדות הוא עבורנו צו חיים", אמר ריבלין. "ההוראות הן פיקוח נפש, ולא חס וחלילה ניסיון לכפות אדם נגד אמונתו. חלילה וחס שבגלל המגפה הנוראה תתפתח כאן שנאת חינם".

נשיא המדינה הוסיף ואמר לרב: "אנחנו מתפללים שהקדוש ברוך הוא יסיר מעלינו מגפה ושנאת חינם", וביקש כי יתפלל על עם ישראל בשעה קשה זו, וימשיך לעודד את תלמידיו ואת כל הבאים בקהלו להקפדה על ההנחיות מתוך אחריות וערבות הדדית.

הגר"ש כהן מצידו אמר לנשיא: "את הכל אני עושה עם כאב, אך מתוך אחריות ואהבה לעם ישראל. אני מתפלל ובוכה כל יום על החולים ועל כל עם ישראל".

"צריך לקרוא לאחדות עם ישראל ולא לשסות איש באחיו, ובזכות זה נינצל", אמר הרב, והביע את כאבו על "כאב השכינה שהכותל המערבי היה ריק מאנשים ביום הכיפורים".

לסיום איחל הרב לנשיא, ודרכו לכלל עם ישראל, חג שמח, וייחל כי "יקוים בנו מקרא שכתוב: ושמחת בחגך והיית אך שמח".

ריבלין השיב לנשיא מועצת חכמי התורה: "עם ישראל בכל שנות קיומו ידע להתגבר על כל המאבקים - בזכות מנהיגים כמוכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר