פרופיל מיוחד

הבן הבכור, יד ימינו ואיש סודו • זה ה'ממשיך' של פיטסבורג

במהלך מסע ההלוויה של כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל מונה ה'ממשיך' בחצר - שינהיג את קהל החסידים • 'כיכר השבת' עם פרופיל מיוחד על הבן הבכור ואיש הסוד שהוכתר לאדמו"ר (אקטואליה)

שימי שפר | כיכר השבת |
הממשיך, רבי משולם אליעזר זאב לייפער (צילום: יהושע פרוכטר)

במהלך מסע ההלוויה של כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג זצוק"ל הוכרזה זהותו של ה'ממשיך' שימונה לרבי ולמנהיג של קהל חסידי פיטסבורג ברחבי הארץ.

מדובר בבנו בכורו של האדמו"ר זצוק"ל, הרה"צ רבי משולם אליעזר זאב לייפער, מי שהיה במשך שנים רבות יד ימינו של הרבי ואיש סודו בכל ענייני הניהול של המוסדות.

מו"צ החסידות הקריא את צוואת האדמו"ר זצ"ל, ואמר: "ידוע שרצונו הטהור של הרבי זצוק"ל לגבי המשך השושלת של הנהגת העדה הקדושה והמוסדות הקדושים בארץ ובחו"ל, וכפי שהוא אמר לי כמה וכמה פעמים באופן של צוואה, שעלי למסור שכלל היסודות שנבנו על ידי הרבי זצוק"ל ואביו, כולל הנהגת העדה הקדושה , יעברו לבנו בכורו הרה"צ רבי משולם אליעזר זאב".

הרב הוסיף, כי "הבן הרה"צ רבי יעקב ממונה לראש הישיבות של החסידות, והבן הרה"צ רבי יוסף ימונה לרב הקהילה בבני ברק".

הרבי מפיטסבורג • פרופיל

הרה"צ רבי משולם אליעזר זאב לייפער, בן 42 ,למד בצעירותו בישיבת 'גאון יעקב' בבני ברק, ולאחר מכן עלה ונתעלה בתורה ובחסידות בישיבת טשעבין בירושלים.

בהגיעו לפרקו הוא נישא לבת האדמו"ר מקרעטשניף - ירושלים, ולאחר תקופה עבר להתגורר בעיר אשדוד, שם הפך למקורבו של אביו האדמו"ר, ושותף בהליכי הניהול ופיתוח המוסדות.

הממשיך, רבי משולם אליעזר זאב לייפער (צילום: יהושע פרוכטר)

הרה"צ רבי משולם ידוע כאדם גאון בתורה ובחסידות שמתבלט מאד במידותיו הטובות, אדם שמתנהג בוותרנות ובחביבות יתר כלפי הציבור.

הרה"צ רבי משולם אליעזר זאב מוכר כידען גדול בענייני חסידות ואף חיבר כמה ספרים שעוסקים בנושאי חסידות ובהיסטוריה של גדולי הדורות מכלל החוגים.

בשנים האחרונות, בעת שהרבי סבל מחולשה גדולה, שימש רבי משולם כאיש קשר בין ציבור החסידים לבין הרבי, וגם כשהאדמו"ר לא יכול היה לקבל את קהל חסידיו, הוא זה שהיה מעביר את המסרים ומשרת את ציבור החסידים.

בנוסף, הוא זה שנושא בעול הכלכלי בשנים האחרונות ומגייס כספים לטובת המשך הפעילות של המוסדות ובמטרה להקל את הדאגות מהרבי.

אחד מחסידי פיטסבורג מספר כי ה'ממשיך' נוהג בשנים האחרונות לשבת מידי ליל שבת עם בחורים מוחלשים, אותם הוא מחזק ומקרב וע"י כך הציל נפשות רבות שזכו להקים בתים בישראל בזכותו.

במהלך מסע הלוויה, הוכתר, כאמור, רבי משולם, ל'ממשיך' ומונה לאדמו"ר מפיטסבורג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר