בניגוד לאחיו

האדמו"ר מסאטמר: "אף אחד לא יפריע לנו לשמוח עם התורה בשמחת תורה"

"אף אחד לא יכול להפריע לנו, ואף אחד גם לא יפריע לילדים יהודים לרקוד עם התורה", תקף האדמו"ר מסאטמר את החלטת הרשויות בניו יורק לאסור את ההקפות בחג זה (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: יוסי גולדברגער ואברמי ברגר)

האדמו"ר מסאטמר (מהר"א) נשא אמש דברי חיזוק לחסידיו, במהלכם התבטא בחריפות נגד הרשויות בניו יורק וכוונתם לבטל את אירועי שמחת תורה בשל סכנת הקורונה.

"הממשלה אומרת שצריך לסגור הכל", פתח הרבי, "אבל ב'שמיני עצרת', יום שעליו נכתב 'וביום השמיני עצרת תהיה לכם', לא ניתן לממשלה - שהיא שלנו - להפריע לסדרי החג".

האדמו"ר הוסיף ואמר, כי לא יתכן מצב שבו "יפריעו ליהודים הרוצים לשמוח עם התורה בשמחת תורה" וכי "כל מי שיגיע לבית המדרש לשמוח עם התורה בשמחת תורה, יחד עם הקב"ה שנתן את התורה - לא יינזק כלל".

טיש 'נעילת החג' בסאטמר מהרי"י. ארכיון (באדיבות המצלם)

לאלו ש"מתכוונים להגיע ולעמוד מהצד בידיים שלובות, ולצפות ברוקדים לכבודה של תורה", אמר הרבי כי "אין לזה טעם משום ש'רצה אלוקים שישראל ישמחו בשמחת תורה'".

"אף אחד לא יכול להפריע לנו, ואף אחד גם לא יפריע לילדים יהודים לרקוד עם התורה", סיים האדמו"ר מסאטמר את התייחסותו להחלטת הרשויות בניו יורק, ארה"ב, לצמצם את ההתקהלויות בבתי הכנסת.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בחסידות סאטמר השניה (מהרי"י) הוחלט כן לבטל את כלל אירועי שמחת תורה וחג הסוכות בשל המצב, כולל גם את אירועי ההקפות השניות שנחשבות לגדולים ביותר בחסידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר