"הציבור לא היה ממושמע"

פינדרוס קורא לפתוח את הישיבות והת"תים

ח"כ יצחק פינדרוס קורא לאפשר את פתיחת 'זמן חורף' בעולם הישיבות ותלמודי התורה: "חשוב לשבת ולעצור את הסאגה הזו. הממשלה חייבת להתעשת" • צפו בדברים (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: עדנה ולדמן - דוברות הכנסת, וידאו: ערוץ הכנסת)

במהלך דיון בוועדת חוקה קרא יו''ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, לממשלה להתעשת ולייצר מתווה שיחזיר את מסלול החיים במקביל לקורונה : "ראינו בסגר האחרון שהציבור לא היה ממושמע".

לדבריו: "אנחנו נכנסים לתוך שגרת קורונה, אנחנו לא נמצאים בתחילת התהליך. חייבים לצאת מהקופסא. אחד צועק עסקים, השני צועק ספורט, השלישי צועק תרבות, הרביעי צועק תיירות והחמישי צועק תעופה. לי הכי חשוב, תלמודי התורה והישיבות.

"כל אחד חשוב לו משהו אחר. יש כאלה שחשוב להם ההפגנות, כל אחד והערכים שהכי חשובים לו. אי אפשר למשוך מצב חרום חצי שנה. חייבים לשבת ולמצוא מתווה איך בתוך השגרה הזו כל אחד מקיים את הפעולות שהכי חשובות לו. איך המשק לא מתמוטט; איך החיים הרוחניים לא מתמוטטים; איך התעופה לא מתמוטטת וכו'. אי אפשר לייצר תקנות כלליות. יכול להיות שהדרך היא באמצעות רשויות מקומיות".

"חשוב לשבת ולעצור את הסאגה הזו", הוסיף ח"כ פינדרוס: "ראינו את זה בסגר האחרון. הציבור לא היה ממושמע. בסוף, אין כמעט אזרח שלא עבר על התקנות בסגר האחרון ואם הוא איש ציבור גם צילמו אותו. אי אפשר להמשיך את הדבר הזה לעולם ועד, זו גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בו. על הממשלה לשבת ולנסות למצוא פתרון איך דברים יתקיימו. התקנות הדורסניות האלו שאין כלום לא עבדו! האזרחים הצביעו ברגליים".

ח"כ פינדרוס הוסיף: "הממשלה חייבת להתעשת. נכון בידיעות אחרונות בצד אחד יש את "המרד" של בעלי עסקים עם אמפתיה, בעמוד השני "המרד" של התושבים בבני ברק בלי אמפתיה. אנחנו מכירים את זה. אבל בסופו של דבר חייבים להתעשת ולייצר מודל שיאפשר קיום חיים עם הערכים שכל אחד מאמין בו בתוך מצב החרום שאנחנו נמצאים בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר