"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ"

שישה ימים בבני ברק: 18 חולים נפטרו לאחר שנדבקו בנגיף

בעיר התורה והחסידות ממשיכים לספור את קורבנות נגיף הקורונה • בשבוע האחרון הנגיף גבה, בכל יום, את חייהם של שלושה מתושבי העיר • מספר המאושפזים קשה לא יורד, למרות הנפטרים (אנ"ש)

ישי כהן | כיכר השבת |
הלוויית קורונה, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בבתי החולים קבעו בימים האחרונים את מותם של 18 מתושבי עיר התורה והחסידות, בני ברק, לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. מהנתונים עולה כי בשישה ימים האחרונים נפטרו בעיר 18 חולים, ממוצע של 3 נפטרים ביום.

כמו כן, למרות התמותה המדאיגה לצד הירידה במספר המאומתים, מספר החולים קשה המאושפזים בבתי החולים

עו"ד משה מורגנשטרן, מחזיק תיק הבריאות בעיריית בני ברק, אמר בשיחה עם 'כיכר השבת': "בימים האחרונים בני ברק נמצאת במגמה הפוכה מצד אחד כמות החולים בעיר יורדת, כמות המחלימים עולה וגם אחוז החיוביים מתוך הנבדקים יורדת וזו בהחלט מגמה חיובית ומבורכת.

"אבל מצד שני יש בעיר שלושה נפטרים ליום בממוצע בימים האחרונים - 88 נפטרים ביום 7.10 - 106 נפטרים היום. ומה שמדאיג לא פחות זה שכמות המאושפזים לא יורדת - 57 מאושפזים ביום 7.10 61 מאושפזים היום - המשמעות היא שלמרות שמתוך ה 57 מאושפזים לפני פחות משבוע נפטרו 18, עדיין יש בעיר אותה כמות מאושפזים ואף יותר".

לדבריו: "אלה נתונים מטרידים ומחרידים. ואולי זה יעיר סוף סוף את המזלזלים בהנחיות, מדובר בחיי אדם, כל אדם הוא עולם ומלואו, ולצערי המוות מכה בחלוננו יום יום".

כזכור, מהנתונים שפרסם הבוקר משרד הבריאות עולה כי בעיר בני ברק אומתו בשבוע האחרון 1894 חולי קורונה חדשים.

מוקדם יותר דווח ב"כיכר השבת", כי גאב"ד 'דרכי הוראה', הגאון רבי אשר וייס, פרסם מכתב חריף הקורא להישמע להוראות משרד הבריאות, לצד חשבון נפש נוקב על התנהלות חלקים במגזר החרדי.

בהמשך תוקף הגאב"ד: "בושה תכסה פנינו כאשר אין לך יום שאין קללתו מרובה מחברו, ובכל יום ויום נפטרים לבית עולמם ממחלה זו, ובניהם אדמו"רים, ראשי ישיבות, מרביצי תורה מופלגים ועמך בית ישראל, ואלפים נאנקים בכאב וביסורים, ולא נוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר