"היה בריא כל חייו"

מ'קורונה', בגיל 94: התימני הראשון בפוניבז'

החברותא של ראשי ישיבת פוניבז', מקים עולה של תורה בראש העין ובני ברק, הלך לעולמו בגיל 94, לאחר שחלה בנגיף ה'קורונה'; "היה בריא מאוד כל חייו, הנגיף הכריע" (דיין האמת)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

אחד מחשובי המחנכים בבני ברק ומרבני העדה התימנית, הגאון הרב שלמה יצחק-הלוי ז"ל, שהיה התימני הראשון בישיבת פוניבז', הלך היום (שלישי) לעולמו בבית החולים 'איכילוב', לאחר שנדבק בנגיף ה'קורונה'.

רבי שלמה זצ"ל, נולד לפני 94 שנים בתל אביב, להוריו שעלו לארץ 4 שנים קודם לכן, אביו היה הרב הראשי ליהודי תימן, ובארץ הוא כיהן כדין בבית הדין וחבר מועצת הרבנות הראשית.

בבחרותו, ניסה רבי שלמה זצ"ל, להתקבל לישיבת פוניבז', אך הרב מפוניבז' סירב לבקשה בנימוס, בהסבר די משכנע, שבפוניבז' השיעורים מתקיימים באידיש, שהיא איננה שפת האם, של שלמה הצעיר.

אביו, החליט לא לוותר ואמר לרב מפוניבז' זצ"ל, כי הוא מתחייב שהילד ידע אידיש, עוד לפני שיסתיים השיעור הראשון בו ישתתף.

הרב מפונביז', הביט בפניו של האב, ולחלופין בפני התלמיד רבי שלמה ז"ל, נענע בראשו, ואמר - שוכנעתי. לימים, מצאו ילדיו בביתו, פנקס כחול, ובו תרגום חופשי לשפת האידיש, אותו כתב בזמנו.

שלמה הצעיר, קיים את הבטחת אביו לרב מפוניבז', והוא אכן שלט היטב בשפת האידיש, למד, התמיד ושקד על לימודיו והיה לאחד האריות בישיבה.

יצוין, כי רבי שלמה זצ"ל, היה מראשוני התלמידים בישיבה, ויחד עמו למדו גם הגאון רבי יעקב אדלשטיין והגרמ"ש ברמן, ויבדל"א, הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי, שאף למדו עמו בחברותא.

בתקופת עליות מרבד הקסמים, נגש אליו הרב מפוניבז' - שרבי שלמה היה קשור אתו במיוחד, ובקש ממנו לנסוע לראש העין, ולקבל את פני אחיו מתימן שהגיעו זה עתה לארץ הקודש, "אלו אחיך וחייבים ללמדם תורה כפי שלמדו בתימן", אמר לו הרב.

לאחר נשואיו, בהמלצת הרב מפוניבז', היה רבי שלמה שותף פעיל לפתיחת תלמוד תורה בראש עין, שלימים נקרא בית ספר 'יסודי התורה', ומשם המשיך והקים את ישיבת יפו.

בני המשפחה מספרים ל'כיכר השבת' כי "המנוח היה בריא עד יומו האחרון, ורק מחלת הקורונה הכבידה עליו והכריעה את גופו, וכך נשמתו הקדושה עלתה לשמים בקדושה וטהרה".

הותיר אחריו דור ישרים מבורך; בתו הגב׳ מיכל מגורי כהן, בנו ר' אברהם יצחק-הלוי ובנו ר' פנחס יצחק-הלוי, משכונת הר נוף, בעל בית דפוס מפורסם וממקימי ארגון 'הצלה'.

הלוויתו יצאה היום מביתו ברחוב נחמיה בבני ברק והוא נטמן בהר המנוחות בירושלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר