במקום 'שמחת תורה'

ב'וולפסון' ערכו את ה'מי שברך' המסורתי - דרך הטלפון

למרות הקשיים ומשבר ה'קורונה' - בישיבת 'וולפסון' לא וויתרו על המסורת וערכו את מעמד ה"מי שברך" המסורתי, הנערך מידי שנה ב'שמחת תורה' - רק דרך הטלפון עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכלה של 'וולספון' (צילום: באדיבות המצלם)

ראשי ישיבת 'נתיבות חכמה - וולפסון, הגר"ד וולפסון והגר"ב נויבירט, ערכו כמדי שנה מעמד חיזוק מיוחד וברכת "מי שברך" במוצאי חג שמחת תורה, שבו הזכירו את שמות בני הישיבה שקבלו על עצמם קבלות התחזקות בלימוד דפי גמרא במשך השנה.

השנה, בשל נגיף הקורונה, וההנחיות שאסרו התקהלויות וחגיגות בישיבה, נמנעה הישיבה מלקיים את החגיגות באופן רשמי בהיכל הישיבה.

מידי שנה, בעיצומו של החג בישיבה, כאשר ראש הישיבה מתכבד בעליית ה"חתן תורה", הוא נוהג לערוך ברכת "מי שברך" עבור כל בני הישיבה שיקבלו על עצמם קבלות של דפי גמרא, וחזרות על המסכת הנלמדת בישיבה וכן שעות שבועיות ושעות לימוד בימי שישי שבת.

במוצאי החג, בשיאו של מעמד הקפות שניות שנערך בהיכל הישיבה בהשתתפות המונים נוהג ראש הישיבה הגר"ד וולפסון ליטול לידו את המיקרופון כשהוא מוקף במאות תלמידים ובוגרי הישיבה ולשוב ולהכריז ברכת "מי שברך" עבור התלמידים שיקבלו על עצמם קבלות התחזקות.

בדרך זו, ראש הישיבה מעודד את התלמידים לקחת על עצמם קבלות התחזקות בלימוד, ובישיבה התקבעה כבר מסורת לחתום את שמחת החג באווירה מרוממת זו, כשמאות בחורים מקבלים על עצמם חיזוקים למשך כל השנה.

השנה, כאמור, לאור המצב, לא הגיעו התלמידים לחגוג בישיבה את החג של עולם הישיבות, אולם למרות זאת התלמידים ביקשו שלא לוותר על המעמד המסורתי והמרגש שהפך לאבן דרך בחייהם של התלמידים.

ראשי הישיבה נערכו והחליטו לערוך את המעמד דרך הטלפון, כאשר התלמידים עולים לקו בזה אחר זה, וראשי הישיבה עורכים את ברכת ה"מי שברך", ומאות התלמידים המחוברים לקו שומעים את הקבלות שמקבלים על עצמם חבריהם ואת דברי החיזוק של ראשי הישיבה ועונים אמן על ברכתם של ראשי הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר