הפגנות הקורונה

התאחדות הרבנים בארה"ב נגד ההפגנות: פרעות ומהומות

תחת הכותרת 'עת צרה הוא ליעקב' יוצאים בהתאחדות הרבנים בארה"ב במכתב חריף נגד ההפגנות שהתקיימו בשכונות החרדיות בניו יורק בימים האחרונים בעקבות סגירת בתי הכנסת (חדשות חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
ההפגנות בניו יורק (צילום: ג’ייקוב קורנבלו)

תחת הכותרת 'עת צרה הוא ליעקב' יוצאים בהתאחדות הרבנים בארה"ב במכתב חריף נגד ההפגנות שהתקיימו בשכונות החרדיות בניו יורק בימים ובשבועות האחרונים.

במכתב כותבים הרבנים, כי "הלא נודע למשגב את המצב הקשה שבו נתונים בתקופה האחרונה בהתפשטות המחלה המתהלכת אשר רבים חללים הפילה, ואמנם מאת ה' הייתה זאת שהמחלה התחילה להתפשט מחדש בתקופה האחרונה, מה שגרם לשלטונות להוציא אזהרות חמורות בנוגע לכמה יישובים של שלומי אמוני ישראל, והגדילו לעשות בגזירת סגירה על בתי מקדש מעט ומוסדות התורה, ולהגביל ולסגור בתי המסחר".

הרבנים מוסיפים וכותבים, כי "אמנם נחרדנו לשמוע שבימי חול המועד שעברו, נשאו ראש כנה נערי בני ישראל וערכו מחאות גדולות ברחבי העיר נגד השלטונות, בפראות ומהומות נוראות נוכח פני השוטרים, ולדאבוננו הציתו בזה אש זרה בכל העולם כדי להשמיץ את עם ישראל כגרועים שבאומות רח"ל".

"ובכן בנו בזה להצהיר ולהבהיר כי אין לנו חלק ונחלה בכל המעשים האלו שנעשו בהפקרות כדי למרוד בשלטונות ארצנו בנשיאת ראש וביד רמה, וברור כי לא זו דרך התורה והמסורה שקיבלנו מדור דור, יהיה אשר יהיה, ועל אף שלא התחשבו עמנו והתנהגו שלא ביושר".

לסיום, מבקשים הרבנים לשמוע בקול הרופאים ולהרבות בתפילה ובתחנונים כדי שהמחלה לא תמשיך להתפשט כדי שיוכלו להמשיך בלימוד התורה ללא הפרעות.

המכתב

כזכור השבוע מושל ניו יורק אנדרו קואמו הודיע על צעד נוסף כנגד הקהילות שלא ישמרו על הנחיות הקורונה. קואמו הכריז על הקפאת תקציבים לכל מוסד חינוכי שלא יעמוד החל מהיום בהנחיות.

"אני לא שמח לעשות את זה, הנושא התקציבי עכשיו קשה לכולם, אבל אני לא רואה דרך אחרת לאכוף את התקנות עליהם", אמר קואמו שציין כי מירב ההתנגדות מגיעה מקהילות חרדיות שלעתים גם חזקות פוליטית מה שהופך את המאבק כנגדם לרגיש ובעייתי יותר, לדבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר