פרסום ראשון

מחשש להדבקה: ישיבת חברון תפתח את הזמן שבוע אחרי כולם

מחשש לתוצאות של הדבקה מההקפות של חג שמחת תורה בבתי הכנסת, מודיעה ישיבת חברון כי תפתח את ה'זמן' רק בשבוע הבא • בחורים ב'שידוכים' יבודדו בקומה משלהם (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: בישיבת חברון מודיעים לפני זמן קצר (ראשון), כי פתיחת ה'זמן' לא תהיה לפני יום ראשון הבא, אז יחלפו שבועיים משמחת תורה, ויתבררו השלכות החג על בחורי הישיבה, זאת במטרה שחולים מאומתים לא יגיעו לישיבה.

נכון לשעה זו, טרם הוחלט אם הישיבה תיפתח ביום ראשון או ביום שלישי הבא, אך כאמור כבר ברור כי ישיבת חברון תיפתח באיחור רב ממקבילותיה בעולם הישיבות, שיפתחו כבר ביום שלישי הקרוב, מחשש לתוצאות של הדבקה בקורונה בהקפות של חג שמחת תורה בהן השתתפו הבחורים מחוץ לישיבה.

כזכור, ישיבת חברון צלחה את 'זמן אלול' עם אפס נדבקים, אך גררה ביקורת פנימית של תלמידים מהישיבה, שטענו כי הם מרגישים ב'בית כלא' בשל מתווה הקפסולות המוקפד.

אותם בחורים שבים וטוענים גם כעת, בשיחה עם 'כיכר השבת', כי בזמן חורף מתווה הקפסולות עלול להתפוצץ, מאחר והם מאסו בו. הישיבה מצידה טוענת, שתנסה לקהל ככל האפשר על שהותם של התלמידים בישיבה בזמן חורף.

מספר בחורים הלומדים בישיבה טוענים, כי הם לא יבואו למתחם הישיבה, מחשש שלא יעמדו בלחץ וייאלצו להפר את הכללים.

כחלק מהניסיון להקל, הוחלט בישיבה להקצות קומה שלמה עבור תלמידים מ'ועד חמישי' ומעלה, הצפויים להיכנס לתקופת ה'שידוכים' בחודשים הקרובים, וייאלצו לצאת ממתחם הישיבה תוך הקפדה יתרה להימנע ככל האפשר עם מגע עם אנשים מבחוץ.

לפחות מאה בחורים אשר נכנסים לשידוכים בתקופה זו, צפויים ללמוד בזמן חורף הקרוב במתחם ישיבתו של הגאון רבי ישראל מאיר דרוק וישיבת מיר בירושלים, שם אף ילמדו חלק מתלמידי ישיבת אור ישראל, הנכנסים לשידוכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר