אנשי החינוך מתריעים • תיעוד

'נזקי קורונה': נוער השוליים בבני ברק בוונדליזם בבית כנסת

אנשי החינוך בבני ברק מתריעים, כי נזקי הקורונה בעיר מדרדרים את הנוער, וכבר כעת יש תופעה של נוער מגיל 12 שיורד מהדרך • בשבתות האחרונות הנוער מטיל אימה על מערב העיר • תיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות 'אהל שרה')

תושבי אזור מערב בני ברק, סובלים בשבתות האחרונות מנחת זרועם של נערים בני 12, המתנכלים לבית הכנסת ואף עורכים וונדליזם לשם וונדליזם, אנשי חינוך ל'כיכר', "חלק מתופעת הלוואי של נגיף הקורנה".

מדובר על בית כנסת 'הגבעה', הנמצא ברחוב צפת בבני ברק - סמוך לבנה של סמינר תהילה (שבנייתו הסתיימה לפני כשנה וחצי), תמהיל המתפללים מורכב מאנשים עובדים יראי שמיים, הקובעים עיתים לתורה.

אחד ממתפללי בית הכנסת, מסביר את התיעוד המופיע בראש הכתבה (המטושטש בשל היות העבריינים לכאורה - קטינים) "בשבועות האחרונים, נערי שוליים שמנהיג החבורה, ככל הנראה מתגורר באזור, נוהגים לפרוץ לבית הכנסת דרך החלון כפי שרואים בתיעוד".

"זה כבר קורה שלושה שבועות ברצף, - בשבת אחר הצהריים בהתחלה הם ניסו לפרוץ דרך הדלת הראשית, אך לאחר שנחלו כישלון, הם הצליחו לפרוץ דרך החלון של המטבח, ואז הם שותים ואוכלים ומסבים לנו נזקים עצומים - וזאת רק בגלל השעמום שלהם".

המתפלל מדגיש את המובן מאליו, "אנחנו מתפללים בחוץ - כפי ההנחיות", הוא מסביר, "אך האוכל מקורר ומחומם בתוך בית הכנסת, ומה שהם עושים זה גם לאכול לנו את האוכל וגם וונדליזם סתם, שכולל לשבור לנו את כל הציוד החשמלי, לשפוך את כל בקבוקי השתיה והיין על הרצפה ומורחים את האוכל על הקירות"

למה לא פניתם למשטרה? "מה זה יעזור לנו? אנחנו לא מאמינים בזה, מה כבר המשטרה תעשה? הרי מדובר בנערים החומדים לצון ואנחנו לא מאמינים שבאמת המשטרה תטפל בזה".

אנשי חינוך מבני ברק מסבירים ל'כיכר השבת': "תבינו, לפני הקורונה, מקרים כאלו לא היו בבני ברק, מדובר בנערים בני 12, שמתנהגים כמו עבריינים בני 20 ומעלה וזאת בגלל שיש עכשיו תחושה שאין דין ואין דיין, והכל מותר".

"כאשר מדובר על נזקי הקורונה, לדעתנו זה הנזק הקשה ביותר, הנוער הצעיר מדרדר במהירות, וזה לא נגמר בפריצה לבתי כנסת, אלא שיש כאלו שהתדרדרו לסמים אלימות ושאר מרעין בישין, אנחנו קוראים לאמונים על הטיפול בנוער להתחיל להתעורר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר