ערים כתומות

הבוקר: מודיעין עילית וביתר עילית ייצאו מהסגר

ועדת שרים לענייני אזורים מוגבלים תדון הבוקר על הסרת הסגר מהערים החרדיות ביתר עילית ומודיעין עילית לאחר שהתחלואה ירדה והערים נצבעו ב'כתום' ברמזור גמזו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין (צילום: Nati Shohat/Flash90)

לאחר שהתחלואה בערים ביתר עילית ומודיעין עילית ירדה, והערים נצבעו בצבע 'כתום' ברמוז של פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, ועדת שרים לענייני אזורים מוגבלים צפויה להתכנס הבוקר (שלישי) ולאשר את בקשתו של גמזו להסיר את הסגר מהערים.

העירים שנותרו אדומות ויישארו בסגר לפחות עד למחר, יום רביעי, הן בני ברק, אלעד ושכונות בירושלים שעדיין צבועות בצבע ה'אדום' ברמזור גמזו.

אמש אישרה ועדת השרים את ביטול ההכרזה על היישוב רכסים כ"אזור מוגבל", נוכח השיפור בנתוני התחלואה. ההחלטה תכנס לתוקפה הלילה לאחר פרסומה ברשומות.

דן כהן, ראש מועצת רכסים אמר: "בשם השם נעשה ונצליח, בזכות המאמץ שלכם לשמירה על הכללים וההנחיות, הצלחנו לרדת מעיר אדומה, ועוד אני רוצה לבשר לכם שההגדרה שלנו כעיר אדומה הוסר, מרגע זה יוסר הסגר המחמיר ויחולו על הישוב ההגבלות כמו בשאר הארץ. אני קורא לכם להמשיך לשמור על ההנחיות".

ב'מגן ישראל' אמרו אתמול: "על פי הקריטריונים שהובילו לסגר וכתר באותן ערים, ניתן לאפשר הקלות נדרשות, למרות שיש חשש מתחלואה חבויה שנמדדת על פי שיעור בדיקות חיוביות וכמות הבדיקות.

"דווקא בשל זה יש חשיבות עליונה להמשיך להקפיד על ההנחיות וההגבלות ובעיקר למנוע פתיחת מערכת החינוך ללא אישור, ולהמשיך להיבדק" אמרו ב'מגן ישראל'.

"כידוע, הגיל הצעיר מהווה גורם מרכזי בהפצת המחלה לגיל המבוגר ולתחלואה קשה. אי הקפדה בכל עיר תגרור לממדי תחלואה שיחזירו אותם לאדום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר