'נשמע למשטרה היקרה לנו'

ראש הכולל בכה: "תמשיכו ללמוד, בשטח פתוח" • צפו

באחד הכוללים הגדולים, בו החלו בלימודים כגיל בר"ח חשוון, נאלצו לפזר את האברכים אחרי זמן קצר בשל הוראת המשטרה. ראש הכולל, שאחיו נפטר מהנגיף, מירר בבכי (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
השיחה המרגשת (ללא קרדיט)

הגאון רבי חזקיהו נבנצל, העומד בראשות הכולל 'צילו של היכל', נאלץ להודיע אתמול (שני) לתלמידיו כי החליט לסגור את הכולל וביקש מהם בבכי: "תמשיכו ללמוד, בשמחה".

הכולל הנחשב, המונה כ-400 אברכים, ממוקם ברובע היהודי בירושלים - תחת נשיאותו של הגאון רבי אביגדור נבנצל, המוכר כרבה של העיר העתיקה.

אתמול, ראש חודש חשוון, החליט הבן, הרב אביגדור נבנצל, לפתוח את הכולל, כפי שהבין מההוראה שיצאה ממעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי, שהתייחסה בעיקרה לתלמודי התורה ולישיבות הקטנות.

אלא שקציו המשטרה המשמש כמפקד הרובע פנה לרב נבנצל והבהיר, כי במידה והוא לא יפזר את הכולל מרצונו, השוטרים יעשו זאת תוך הפעלת כוח בהתאם לנדרש. משכך, החליט הרב נבנצל, מחוסר ברירה, על סגירתו של הכולל.

מיד לאחר ההחלטה, נעמד ראש הכולל מול האברכים ומסר שיחה קורעת לב, שנפתחה כך: "זה התגלגל שכעת אנו בראש חודש חשון, יום פתיחת ה'זמן', ואנחנו צריכים לעזוב את המקום".

"יש לי רצון ובקשה מכל האברכים היקרים, וזאת על אף שאני לא מבקש דברים אישיים", נשנק קולו של הרב, "אבל אני רוצה שהאברכים יעשו את זה בשמחה: שיקבלו על עצמם, בלי נדר, להמשיך את קיום סדרי הכולל כמו שהם בזמן הרגיל בכולל. תמצאו בתי מדרש בהם תוכלו להתאסף, ולהמשיך את סדרי הכולל כפי הרגילות".

הגר"ח נבנצל הוסיף: "אם הייתי יודע שהאחריות על האברכים לא הייתי מתרגש. אבל אני יודע שהאחריות עלי, ולכן אני מתחנן בפניכם שתקבלו על עצמכם לקיים את בקשתי. תמצאו מקום ללמוד בהם, בשטח ציבורי פתוח - כפי ההוראות של המשטרה היקרה שלנו, שאנחנו כל כל מעריכים".

כזכור, אך לפני כחודש איבד ראש הכולל את אחיו, הגאון רבי בניה נבנצל, שחלה בקורונה - בה, לפי קרוב משפחתו, הוא נדבק בבית כנסת שמתפלליו לא עטו מסכות ושמרו על מרחק זה מזה.

  • • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר