"כתבה הזויה"

"רצח": השער בביטאון בעלזא מעורר סערה

'המחנה החרדי' מפרסם בעמוד השער עדויות מזעזעות על הנעשה בין כותלי בתי החולים, במחלקות הקורונה • למרות הכתבות הדומות בכלי תקשורת, הפעם זה עורר סערה (בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: סריקה)

שבועון קהל מחזיקי הדת בעלזא, 'המחנה החרדי', מביא השבוע בכתבה הזוכה להבלטה בשער העיתון עדויות קשות על הנעשה במחלקות הקורונה.

בין היתר מצטטים אברך שחמיו מאושפז במחלקת קורונה האומר כי "אנשים נרצחים שם. הם לא מתים מקורונה, הם מתים מרעב, צמא ועייפות נפשית".

עוד מצוטט איש ציבור האומר כי הגיע הזמן שהמדינה תתגמל בתי חולים לפי מספר המבריאים במחלקה, ולא לפי מספר המתים.

כתבות דומות על הנעשה בבתי החולים, עם כי בניסוחים מעודנים יותר, פורסמו כבר בכלי תקשורת רבים. אך הפעם, בשל יחסה של חסידות בעלזא לקורונה ואי ההקפדה על ההנחיות, התעוררה סערה ברשת.

ח"כ אליהו ברוכי מדגל התורה כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הצוותים הרפואים מוסרים נפש עוד מעט כבר שנה, למען חיינו. ההרגשה היא שאין אנחנו מספיקים להודות להם כראוי".

"לצערי הרב, נחשפתי הערב לכתבת עיתון הזויה שמנסה להפוך את האנשים המסורים האלו לבעיה במלחמה הזאת, ולא לפתרון. לוחמי הקורונה, אף נייר עיתון לא יצליח לגמד את הערכה הרבה שאנחנו רוכשים להם. עבורי, זו רק תזכורת לומר לכם שוב ושוב מילה אחת: תודה!".

יאיר שרקי, עיתונאי חדשות 12 צייץ בטוויטר: "הכחשת הקורונה של חסידות בעלז מקבלת טוויסט מבחיל במיוחד: העיתון של החצר מאשים - הקורונה לא הורגת, אלא הצוותים בבתי החולים".

"האשפוז בבתי חולים הוא אכן קשה ומבודד, ולכן כדאי שקופות החולים והמדינה יעודדו ויקדמו את האשפוז הביתי ככל הניתן. נוסח "חסדי עמרם" ממאה שערים. אבל מכאן ועד תקיפת הצוותים הקורסים מול העומס - שנגרם על ידי אותם מופקרים?".

שרקי הותקף על ידי מספר גולשים שדווקא תמכו בכתבה. אברהם לינשה, חייל חרדי כתב: "אתה פשוט אובססיבי. במקום להתייחס באופן אובייקטיבי לטענות ולעדויות המוצגים שם אתה בוחר להשמיץ את כל הקהילה? תהיה כבר ניטרלי, ותתעסק בנתונים".

נעמה כתבה: "הם צודקים, כפרה! לבודד אנשים זקנים מהמשפחות שלהם, להתייחס אליהם כאל פצצות ביולוגיות, ללא מילה חמה, ללא ליטוף של ילד/נכד/חברים, תוך כדי מסעות הפחדה בלתי פוסקים שגורמים לחרדות עצומות, זה רצח פר אקסלנס. איבדתם פרופורציות לגמרי. החיים עצמם, זה לא רק לשרוד. זה לחיות! מוקף אהבה ומשפחה!".

העיתונאי דב אייכלר, בנו של ח"כ ישראל אייכלר, נציג חסידות בעלזא בכנסת צייץ בטוויטר: "במחילה מבסיס האם, עד שאקרא את הטענות בעיתון של חסידות בעלזא "המחנה החרדי", ועל פניו, נראה שיש כאן שילוב של חוסר טאקט וכשל מובנה בתפיסת המציאות הנוכחית".

יצוין כי בעיתון עצמו, פרסמו את ההבהרה הבאה, כי הם אינם מכלילים את מאות הרופאים, האחים והאחיות שעוסקים בעבודת הקודש במסירות ויעילות, להציל נפשות מישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר