סערת ההסתדרות הציונית

ההסכם של החרדים עם אביגדור ליברמן • מאחורי הקלעים

לקראת החתימה על ההסכמים בהסתדרות הציונית, המאבק בין הצדדים מגיע לשיא, ולראשונה בכיר חרדי מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת', את ההישגים, ההסכם עם ליברמן ודחיקת הרפורמים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סערת החרדים, ליברמן וההסתדרות הציונית: ביום שלישי השבוע, היו אמורים צירי הקואליציה בהסתדרות הציונית, לחתום בחגיגיות על הסכם, שאחד המרוויחים הגדולים ממנו הוא יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, אלא שלאור הסערה שפרצה בעקבות הדיווח ב'כיכר השבת' על הדיל המסתורי בין החרדים לליברמן החתימה נדחתה ביומיים וצפויה להתקיים היום, יום חמישי.

ההסכם שאמור להיחתם בעוד שעות ספורות עם שינויים מינוריים - ככל הנראה ייחתם על אף המאבקים האדירים מאחורי הקלעים, וזאת לאחר שהקואליציה החדשה עם החרדים מתבררת כיציבה במיוחד.

בכיר חרדי המעורב לפרטי הפרטים בהסכם שנחתם, נאות להסביר ל'כיכר השבת' את העמדה החרדית, האינטרסים ומה עומד מאחורי ההסכם עם ליברמן, כאשר שמו, מטבע הדברים, נותר חסוי.

בפתח דבריו הוא מסביר, איך בפעם הראשונה, מפלגת 'דגל התורה' הליטאית, נכנסה להסתדרות הציונית העולמית: "יש קבוצת יהודים חרדים לאומיים אמריקאיים, שמתעסקים ב-15 השנים האחרונות עם כל הנושא של הכותל והגיור - כדי למנוע מזימות של הרפורמים והקונסרבטיבים, בראשם עומדים פנחס לרנר ונחמיה מילנוביץ.

"כחלק מסדר היום שלהם - בניסיון להשפיע יותר מהרפורמים, הם יזמו מהלך לפני שנה, להתמודד לקונגרס בהסתדרות הציונית העולמית ופתחו סיעה עצמאית בשם 'ארץ הקודש'".

הגורם הבכיר מסביר כי "לאחר שנה מאומצת של עבודה, הם הצליחו להשיג 25 צירים - שירד מהרפורמים והגיע אליהם, למשל, אם לרפורמים היה קודם 90 צירים, כעת מספרם ירד לטובת החרדים.

"לכן, עכשיו, בפעם הראשונה, נוצרה אפשרות להקים קואליציה שתורכב מרוב של חרדים, דתיים לאומיים ומפלגת הליכוד ומי שהיה צריך להשלים את הפאזל היא מפלגת ישראל ביתנו של ליברמן, ששוב, כמו בקואליציה, הצליח להישאר לשון המאזניים".

"לליברמן", מוסיף הגורם להסביר, "יש במפלגה שלו בהסתדרות הרבה חרדיים - רובם חב"דנקיים מאירופה, כך שהיה קל להשיג את התמיכה שלו. וכדי להיות ברור יותר, בקונגרס יש 521 צירים שמורכבים כך; 150 מארה"ב, 190 מישראל, 150 מאירופה והיתר פונקציונרים".

"החרדים, בפעם הראשונה, הצליחו להשיג הפעם לבד - 85 צירים, שזה כוח משמעותי", הוא מספר וחושף טפח מאחורי הקלעים, "רק הבעיה הייתה כשבאו לחתום על ההסכם, שגם ש"ס וגם ליברמן, אכלו בקדנציה האחרונה מרורים מ'המזרחי', ולכן, הם לא האמינו להם וכאן מגיע החלק של ההסכם".

לדברי הבכיר, "הבחירות להסתדרות הציונית נעשות פעם ב-5 שנים ואף פעם אין שם קואליציה, אז מה קרה הפעם? פשוט מאוד, בגלל חוסר האמון המובהק עם נציגי 'המזרחי', החליטו לתחום את הכל בהסכם כתוב - כדי שהכל יהיה ברור וחתום, וזאת כאמור בשל האיבה, רבת השנים, עם 'המזרחי'".

"מה שעמד בפנינו", הוא מסביר, "זו ההיסטוריה, שלראשונה הציבור החרדי יקבל נתח משמעותי מהעוגה השמנה של ההסתדרות, ואכן הצלחנו להשיג; מחלקת חינוך בשליטתנו עם תקציב של 100 מיליון ש"ח, מחלקת התפוצות של ההסתדרות הציונית, שתטפל בכל הקהילות בעולם וכמובן ש"ס קיבלה את התפקיד מספר 2 בקק"ל".

לסיכום, מסביר הגורם הבכיר ל'כיכר השבת': "כולם היו בהלם מההסכם שקיבלנו, זה עורר את אנשי השמאל שלראשונה יש שליטה ימנית במוסדות הללו, זה עורר את כל גופי הרפורמים בארה"ב ובקיצור חיפשו סיבות לפרק את ההסכם, ונתלו בליברמן שבכל מקרה היה מקבל את הדברים הללו בכל הסכם - וזאת בשל הכוח הרב שיש לו".

יוזכר, כי גורמים חרדיים אחרים, שאינם משתייכים למפלגות החרדיות, טוענים טענות שונות, שבראשן הטענה, כי כביכול החרדים בהסתדרות נתנו לליברמן כל שביקש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר