הראיון האחרון

יהודה בארקן: אחרי הקורונה, הרבה אנשים יתחזקו

לפני שחלה, העניק השחקן שחזר בתשובה ראיון בו סיפר "אני לוקח שיעורי תורה דרך הטלפון; הפסקתי לנשק מזוזות בגלל ההוראה" • אחרי תקופה נדבק בקורונה, ובשבת נפטר (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת. ההקלטה באדיבות רן בוקר, ynet)

הראיון האחרון: השחקן הישראלי יהודה בארקן שנפטר השבת לאחר שחלה בנגיף הקורונה, העניק לפני כ-8 חודשים ראיון מרגש שכולו אמונה בבורא עולם לעיתונאי רן בוקר ב-ynet לרגל יום הולדתו ה-75.

• מה היית רוצה שיגידו עליך אחרי שתהיה בעולם הבא, איך היית רוצה שיזכרו אותך?

"אתה מבקש ממני עכשיו בגיל 75 שאני אמצא בעצמי איזו כותרת של מה יכתבו עליי בגיל 120. שיכתבו מה שהם רוצים".

"אני הולך להביא לך חידוש. למה באמת בימי הולדת באים ומברכים אחד את השני 'שתחיה עד 120'? למה לא עד 150? מאיפה נלקח עניין הזה?", תהה השחקן. "בסוף ספר 'דברים' כתוב בפירוש שמשה רבנו מת בגיל 120, שעינו לא כהתה ולא נס ליחו. זאת אומרת, לחיות עד 120 זה בסדר, אבל בלי מחלות, בלי שום דבר. לכן הברכה הנכונה היום היא 'שתהיה בריא, ותחיה כמו שמשה רבנו חי. זה הכול".

השחקן המיתולוגי התייחס בראיון דאז להתפשטות מגיפת הקורונה בישראל ואמר: "אם אמרו להישאר בבית - אני עושה את זה, ואם אמרו לשטוף ידיים ואם אמרו לא להתקרב לאנשים - אני עושה את זה. לכן אני לוקח שיעורי תורה דרך הטלפון. אני הפסקתי לנשק מזוזות בגלל ההוראה, אני מסתכל על המזוזה, מעביר לה את המבט ובזה עשיתי את היומית שלי. אני לא לוחץ ידיים".

"כולם יושבים בבית. אחד רואה טלוויזיה ואחר לומד תורה עם רבו דרך הטלפון. כל אחד ודרכו שלו. יש לי שני רבנים, הרב שוורץ והרב שינפלד, שאנחנו לומדים את פרשת השבוע. יש לי הרגשה שאחרי שמשבר הקורונה יחלוף - הרבה אנשים יתחזקו. אחד הדברים החשובים זה לבוא ולהתמתן, לא ללכת עם ראש מורם יותר מדי. רק אדון עולם קובע".

בארקן, היה אחד מהשחקנים הישראלים הוותיקים והמוכרים, לפני שנים רבות הוא חזר בתשובה ושיחק בשורה ארוכה של סרטים המיועדים לציבור החרדי והדתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר