ממצאי הדו"ח על ימי הקורונה

המבקר: "נדרש פתרון מיידי ל'למידה מרחוק' במגזר החרדי"

מבקר המדינה קובע, בדו"ח שערך על תקופת הקורונה, כי המחסור במחשבים ובאינטרנט אמנם גדול יותר בציבור החרדי, אך גם בציבור הכללי הוא מקשה על למידה מרחוק • 'לחשוב מחוץ לקופסה' (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מתוך פייסבוק)

בדו"ח שמתפרסם בשעה זו, מעלה מבקר המדינה מתניהו אנגלמן את הממצאים שגילה מבדיקה של תשתיות מחשוב ומרחבי למידה חלופיים בתקופת הקורונה. מתברר, כי ישנם כשלים מהותיים בטיפול המדינה בכל נושא הלמידה מרחוק - בדגש על הציבור החרדי.

"מגפת הקורונה אילצה את בתי הספר ללמוד מרחוק", פותח המבקר, "ולשם כך הם צריכים תשתית מתאימה: מחשב וחיבור לאינטרנט, אלא שלפחות ל-135,000 - שאינם מהמגזר החרדי - אין מחשב, ולכ-27 אחוזים מכלל התלמידים אין חיבור לאינטרנט".

לפי מבקר המדינה, "קיים מחסור גדול במחשבים ובאינטרנט, בעיקר במגזר החרדי ובמגזר הערבי, ועד ינואר 2021 יגיעו רק 50% מהמחשבים שמשרד החינוך החליט להזמין".

המבקר (יונתן זינדל, פלאש 90)

מתברר, כי ל-42% מכלל התלמידים החרדים אין כלל מחשב ול-72% מתלמידים אלו אין חיבור שמיש לרשת האינטרנט.

כמו כן, "בכמעט רבע ממשקי הבית, שאינם חרדים, יש לכל היותר מחשב אחד", כותב מתניהו אנגלמן, "ולכן הילדים נאלצים לחלוק בו".

עוד בדק המבקר ומצא, כי "למשרד החינוך אין מיפוי מלא של זמינות מחשבים וחיבור לאינטרנט אצל מורים ותלמידים, ולא ברור מתי יושלם מיפוי שכזה".

נתניהו, על המחסור אצל החרדים (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: Uri Lenz/FLASH90)

וישנן גם המלצות שמנפק אנגלמן, העיקריות שבהן: לנהל שיח עם האוכלוסייה החרדית והערבית לשם גיבוש פתרון מיידי ומיטבי ללמידה מרחוק, לספק בדחיפות מחשבים לתלמידים שאין להם, למנות גורם אחד לצורך הסתייעות בארגוני 'המגזר השלישי' בחלוקת נכונה של המחשבים ולהצליב מידע בין משרד החינוך והרשויות המקומיות על ממדי המחסור.

"יש לחשוב מחוץ לקופסה", קובע מבקר המדינה בדו"ח העדכני, "ולאפשר למידה ומפגשים של תלמידים במרחבים סביבתיים, דוגמת פארקים ואתרי טבע - מפגשים שגם יכולים לצמצם את 'זמן המסך'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר