חתונות, חינוך ותפילה

אריה דרעי: "הקבינט לא דן במעגל החיים היהודי"

השר אריה דרעי זעם בישיבת קבינט הקורונה על התמשכות הדיונים ועל העובדה שלא דנים בנושא דת: "אנחנו במדינה יהודית ולצערי הקבינט לא דן במעגל החיים היהודי" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: כיכר השבת)

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, זעם היום (שני) במהלך ישיבת קבינט הקורונה על התמשכות הדיונים ללא החלטות ועל העובדה שלא דנים בנושא הדת: "אנחנו במדינה יהודית ולצערי אני לא רואה את הקבינט דן במעגל החיים היהודי".

בנושא פתיחת מערכת החינוך, התבטא דרעי: "אני לא שלם עם ההחלטה אתמול לאפשר לתלמידי א'-ב' ללמוד רק חצי שבוע. זו החלטה שאני לא יכול להסביר אותה ולא שלם איתה לחלוטין, בעיקר נוכח ההסדר בהסעות לצהרונים".

דרעי הציע: "אנחנו חייבים להיות אמיצים, אנחנו עם הספר וחייבים לאפשר לילדים שלנו בכיתות א-ב ללמוד כל השבוע כמו ילדי הגן מ-0 עד 6. חייבים לפתוח בלי קפסולות, ואם חלילה נראה קטסטרופה בסוף השבוע מתלמידי הגנים, נעצור זאת.

בנושא המסחר, אמר דרעי: "אצלי ערך הלימוד הכי גבוה. ואני יודע שבלי קמח אין תורה. אולם אני מקשיב לאנשי משרד הבריאות שאומרים שקשה לפתוח גם חינוך וגם מסחר וההכרעה קשה. אולם אני מעדיף את החינוך על המסחר. אני חייב להישמע לאנשי משרדי הבריאות בנושא המסחר ואני לא נחרץ כמו בעניין החינוך".

דרעי: "אני מוכן להבין הכל, רק זה לא: למה בלי מסכות?"

דרעי התייחס למגבלות על החתונות ואמר: "אני בעד הגדלה לשתי קפסולות של 20 איש. זה המינימום הנדרש לאנשים שרוצים לשמור על החוק ולקיים חופה על 40 איש ביום המשמח בחייהם".

"אנחנו במדינה יהודית", תקף דרעי: "ולצערי אני לא רואה את הקבינט דן במעגל החיים היהודי, הציבור לא מבין מדוע עשרה איש בחדר יכולים להתכנס אולם אותם עשרה אסור להם להתפלל".

לאחר שעות של דיונים דרעי העיר בכעס: "אנחנו יושבים היום כבר שבע שעות היום ושבע שעות אתמול ולא מקבלים החלטות. אנשים כאן חוזרים על עצמם ולא מחליטים. בלתי אפשרי לנהל כך ישיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר