ישראל כץ נגד יולי אדלשטיין

"משרד הבריאות התנתק מהעם, נוהג באטימות לב. די!"

קבינט הקורונה צפוי לאשר את פתיחת בתי הכנסת ולעשות סוף לאפליה • הקבינט ידון בפתיחת העסקים • כץ נגד יולי אדלשטיין: "די לנהל מאבקי יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הבריאות יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רוב בתי הכנסת בישראל נפתחו בשבוע האחרון, תוך הקפדה על שמירת מרחק, מסכות וקפסולות, אך עד כה קבינט הקורונה אסר את ההתקהלות במקום סגור לצורך תפילה, הבוקר (חמישי) צפויים שרי הקבינט לאשרר את פתיחת בתי הכנסת.

בימים האחרונים העלו הנציגים החרדים טענות לאפליית ציבור שומרי המסורת והאשימו את שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, שהתנגד לפתיחה.

"יואיל נא כבוד שר הבריאות להסביר את ההיגיון בדבר, מדוע בזמן שמתירים התקהלות של 10 אנשים בחלל סגור לשם הנאה, לשם עבודה או לכל דבר אחר שאינו לצורך תפילה אוסרים התקהלות של 10 אנשים בבית כנסת בחלל סגור לצורך תפילה", כתב השבוע ח"כ ינון אזולאי לאדלשטיין.

ראש שירותי בריאות הציבור באולפן 'כיכר'

כמו כן, במהלך הדיון בקבינט צפויים שרי 'כחול לבן' ושר האוצר, ישראל כץ, לדרוש לאפשר את פתיחת העסקים הקטנים אך אדלשטיין מתנגד נחרצות למהלך.

כץ אמר הבוקר בדיוני האוצר: "חייבים לפתוח מיד את חנויות הרחוב שנמצאות על סף קריסה. מה זו הטרפת הזאת?
משרד הבריאות התנתק מהעם ונוהג באטימות לב. די לנהל מאבקי יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים.

"אנשים בנו עסקים בעשר אצבעות ונשארים עכשיו חסרי כל. עוד מעט יתחילו הגשמים ויהיה קשה להתחיל.זה פשוט לא יתכן. פותחים מסג׳ים וטיפולים אישיים ללא מסכות ורק את חנויות הרחוב, שהן הכי בטוחות בעולם, משאירים סגורות.
רוצים לדחוף 80 אלף איש מתחת לסף העוני.

"הפכו את העוסקים הזעירים לאויבי העם, כי אין להם שדולה חזקה. אני לא אוותר ואלחם בשבילם בכל כוחי, כדי לאפשר את חזרתם המיידית לפעילות".

כזכור, בראיון באולפן 'כיכר השבת', הסבירה ד"ר אלרעי שרון פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור באולפן 'כיכר' במשרד הבריאות, את ההתנהגות לפתוח בתי כנסת: "בתי תפילה זה מקום שבדרך כלל סגור וקטן, פחות מאוורר, וזה לא עשרה אנשים קובעים. כן היינו רוצים שזה יקרה בשלב יותר מאוחר, בטח שמזג האוויר עוד מאפשר את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר