"עקרונות היהדות החרדית"

החרדים תומכים בציונות? הבהרה חריגה של אגודת ישראל

נציג סיעת 'ארץ הקודש' בהסתדרות, התבטא בעד האידיאולוגיה הציונית, ועורר סערה • אגודת ישראל באמריקה, בהצהרה: "הטשטוש הציוני נוגד את יסוד האמונה; חייבים להוקיעה בכל תוקף" (אקטואלי)

(צילום: שאטרסטוק)

אם לא די בעצם הסערה אודות הצטרפות החרדים להסתדרות הציונית, כאשר שנים אחרי המתקפה על ש"ס, גם סיעת 'ארץ הקודש' המזוהה עם דגל התורה הצטרפה, כעת - הצהרות הנציג מעוררות סערה חדשה.

בראיונות שהעניקו אנשי הסיעה החרדית המכונה 'ארץ הקודש', וכוללת בעיקר חרדים אמריקאים, טענו כי הם תומכים באידיאולוגיה הציונות, ובהצהרת ירושלים.

בתגובה, הוציאה 'אגודת ישראל' בארה"ב, מכתב עם הצהרה פומבית המותחת התנגדות חריפה לאידיאולוגיה הציונית, כפי הדרך המסורה ליהדות החרדית מימים ימימה.

כותבים בגוף המאגד את מרבית החרדים בארה"ב: "לאחרונה יצאו פרסומים רשמיים מטעם נציגי התנועה הציונית העולמית בהם נשמע כאילו שהיהדות החרדית אימצה לעצמה את "תכנית ירושלים" של ההסתדרות הציונית העולמית. ה"תכנית" הנ"ל הינה מצע עקרונותיה של האידאולוגיה הציונית, ומצהרת על כך שהציונית הינה "תנועת השחרור הלאומי של העם היהודי" ועל "מרכזיותה של מדינת ישראל בחיי העם", עפ"ל".

"העם היהודי הינה אומה המיוסדת ומבוססת אך ורק על האמונה בהשי"ת ובתורתו הק' שהנחילנו, אין עוד. בהשמטת עקרון זה, "התכנית" הנ"ל, והאידיאולוגיה הציונית שהיא מצגת, הינה נסיון לטשטש הגדרת מהותה של העם היהודי, כאיזו ישות פוליטית, וככל הגויים בית ישראל. הטשטוש הלזה, נוגד במהותו את יסוד האמונה והמסורת".

באגודת ישראל מבהירים בצורה ברורה: "בין העקרונות היסודיים עליהם הושתתה תנועת אגודת ישראל בידי גדולי הדורות זיע"א, נמנה בתוכן יסוד ההוקעה הנמרצת של הטשטוש הציוני למהותה של האומה הישראלית. מאז היווסדה הייתה אגו"י אמונה על עקרון יסודי זה, ובדרך זה תלך גם בעתיד".

"וע"כ אנו חוזרים ומבהירים: כל מחשבה לפיה האידאולוגיה הציונית מתאמת עם יסודות האמונה של היהדות החרדית הינה חסרת יסוד, ומחוייבים אנו להוקיעה בכל תוקף".

"גם אין שום יסוד להנחה לפיה יש סמכות בידיה של איזו מפלגה המזהה את עצמה כמייצגת יהודים חרדים, לחתום על הסכם קואליציוני בתוך הקונגרס הציוני העולמי, ביחד עם עוד מפלגות יהודיות בלתי אורתודוכסיות, כמו שאכן אירע בשבוע שעבר".

עוד נכתב בהצהרה כי "מאז ומתמיד, צועדת היהדות הנאמנה לאורה של פסק דינם של רבותינו גדולי התורה זיע"א מדור העבר, לפיה אסור בהחלט להצטרף לארגונים יהודיים אשר מטרתם לאחד את היהדות האורתודוכסית ביחד עם בלתי אורתודוכסים תחת קורת גג ארגוני אחד. התקרית שאירע לפני שבוע בקונגרס הציוני העולמי נוגדת את רוחה של פסק הדין הנ"ל, והינה פרישה מהנורמות החרדיות המקובלות לנו. כל רווח כספי עבור מוסדות חשובים כתוצאה מההסכם הקואליציוני הנ"ל, אין כדאי בשבילו להזניח את העקרונות המקודשות לנו".

לסיום כתבו כי "בו בשעה שרבתה הבלבול והמבוכה בשכבות העולם היהודי, נחוץ ביותר שאנחנו, כיהודים החרדים לדבר ה', נחזור ונבהיר לעצמנו לעמוד מאחורי העקרונות שקיבלנו ולא נעמוד מנגד בשעה שמטשטשים את עקרונותינו הבסיסיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר