יהודה אסייג ז"ל

הלוויה קורעת לב: "כל אחד שרואה אותך עכשיו מקבל זעזוע"

"מי האמין שתלך כל כך צעיר. אימא שלך צועקת פה שאתה היית צריך ללוות אותה, והיא פה מלווה אותך"; האזינו לזעקות השבר בהלוויתו של איש החסד יהודה אסייג שנמצא מת ביער (בארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
ההספד החריג של ראש העיר (צילום אילוסטרציה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית העלמין בחולון נערכה היום (חמישי) הלוויתו של ר' יהודה אסייג, שנמצא ללא רוח חיים ביער קולה הסמוך לאלעד עיר מגוריו, באסון שזעזע את בני משפחתו ומכריו הרבים.

מסע הלוויה היה קורע לב, כאשר מכל עבר נשמעו זעקותיהם של ילדיו השבורים ובכי ללא הפוגה מכיוון החברים הקרובים והמשפחה האבלה, המתקשים לעכל את האובדן הפתאומי.

סמוך למקום קבורתו של יהודה אסייג ז"ל ספדו לו רבני שכונת בן קיסמא באלעד, בה התגורר, וכן בני משפחתו וראש העירייה ישראל פרוש.

"יהודה, היית חתיכת נתינה", זעק פרוש, ופירט: "כמה למדת תורה, איזה קבלות קיבלת על עצמך, היית תומך בנערים מתמודדים. רק ביום שישי האחרון ישבת ולמדת בתורת ברסלב, כמה אור היה בך. לא זזת בלי להתייעץ עם רבנים".

ראש העיר הוסיף: "אתה נכנס עכשיו למקום של ד' אמות, הולכים לכסות אותך בעפר ולשים עליך אבנים ומציבה ואתה תעלה למעלה לפני כיסא הכבוד".

"לכל אדם יש חצי כוס ריקה וחצי כוס מלאה - הכי נוח לדבר על חצי הכוס הריקה, מה היה ומה לא היה - אל תתבלבל ותאחז בשטויות... כל אחד שרואה אותך עכשיו מקבל זעזוע, אבל כולנו בסוף מגיעים לאותו מקום".

פרוש המשיך ופנה לנשמת הנפטר: "תטפס ותסתכל על רק על האומללים שבזכותך נשארו לחיות, על אותם אלו שבזכותך הצליחו לסגור את היום, על אותם ילדים שקירבת לדת והלכת איתם לקברי צדיקים".

"מי האמין שתלך כל כך צעיר; אימא שלך צועקת פה שאתה היית צריך ללוות אותה, והיא פה מלווה אותך", סיים ראש העיר, לקול בכיותיהם של חמשת ילדיו של יהודה אסייג ז"ל, מהם שלושה שטרם נישאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר