'מצודת דוד'

מרכז הדאטה הגדול ביותר בצה"ל נחנך • צפו

מרכז הדאטה הגדול ביותר שהוקם בצה"ל, נחנך היום בהשתתפות הרמטכ"ל כוכבי וראש אגף המודיעין. המרכז נקרא מצודת דוד והוא מאופיין בתכנון הנדסי ברמה גבוה. צפו (בארץ)

מהטקס (צילום: דו"צ)

מרכז הדאטה הגדול ביותר שהוקם בצה"ל, נחנך היום (ראשון), בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן.

המתקן שנקרא 'מצודת דוד', מאופיין בתכנון הנדסי ברמה גבוהה החל מתשתיות ייחודיות עליהן מבוסס המתקן, דרך חומרה חדשנית ומתקדמת, ועד להגירת יישומים מודרניים כחלק מתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית בצה"ל.

המתקן החדשני יאחסן את מערכות המידע המבצעיות של צה״ל. המתקן אף מאפשר קפיצת מדרגה משמעותית ברציפות התפקודית של צה"ל ומאפשר גמישות לשינויים ולהתעדכנות טכנולוגית.

המערכות שנמצאות במתקן הינן המערכות המבצעיות ביותר של צה״ל, אשר בליבת התהליך המבצעי - אש, מודיעין ופיקוד ושליטה.

המתקן ממוקם במקום סודי, דרום הארץ, מנוהל על ידי יחידה טכנולוגית מסווגת באגף המודיעין, ומהווה אבן דרך משמעותית למעבר יחידת אמ"ן לנגב.

הרמטכ"ל אביב כוכבי: שנאם בטקס אמר "צה"ל עלה לנגב מזמן, האיץ את העלייה לנגב בעשור האחרון וימשיך לעלות לנגב ולהתרחב עוד".
"הבסיס הזה יאפשר לצה"ל לייצר יותר מודיעין, לייצר יותר מטרות, להנגיש את המידע ליחידות בשטח, ויגדיל את הכושר ההתקפי של צה״ל שהוא נושא מרכזי שהצבנו בתכנית הרב שנתית".
"בעשור האחרון", הוסיף הרמטכ"ל, "צה"ל העביר עשרה בסיסים וגופים לנגב, למעלה משניים עשר אלף חיילים. אנו מתכוונים לעשות שתי משימות מרכזיות בנגב; 1. להגן על הדרום ועל הנגב, ו-2., ברוח דוד בן גוריון וממשלת ישראל - לעזור בפיתוח של הדרום ושל הנגב".
על המעבר של אמ"ן, אמר הרמטכ"ל, "אנו רואים יום יום בזכות המודיעין המשובח של אמ"ן, איזה קו הגנה המודיעין מייצר לנו, אילו יכולות תקיפה בחזית ובעומק המודיעין מייצר לנו, איזה פיגועים המודיעין מונע ואיזה יכולת קבלת החלטות זה מייצר לנו".
"אבל אסור ואי אפשר שהציונות פה תהיה חד צדדית. לכל המשרתים באמ"ן ובצה"ל בכלל, מגיעים תנאי שירות סבירים כשהם משרתים בדרום ובנגב בפרט. אני קורא לכל מי שיש לו יד ורגל, להשפיע על העניין הזה כדי שאנשים שמשרתים שנים ברציפות, באותו בסיס יהיו עם תנאים סבירים. אנחנו הולכים להרחיב את ההתבססות בנגב, אנחנו הולכים להעצים את היכולות שלנו בנגב ואגף המודיעין הולך להיות חוד החנית של העניין הזה".

ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן אמר בטקס: "היום הוא יום מרגש ומשמעותי עבור אגף המודיעין. היום אנו חונכים את 'אבן הראשה', הראשון בבסיסים הרב תחומיים ובטרנספורמציה הדיגיטלית של צה"ל".
"'היסוד החמישי'", הסביר האלוף, "כך אנו קוראים לתהליך השינוי האסטרטגי. ישנם ארבע ממדי לחימה בצה"ל- אוויר, ים, יבשה והממד הקיברנטי. אבל אלו שווים הרבה פחות בלי מודיעין מאפשר, שמהווה כופל עבור כל אחד ואחד מממדי הלחימה האלו. אגף המודיעין שש לקראת הירידה לנגב. מעבר לסיפור הארגוני והדיגיטלי, יש עניין ציוני שאנחנו לא מתביישים לדבר עליו- מימוש חזונו של דויד בן גוריון והגשמת ההתיישבות וקידום הטכנולוגיה בנגב מהווה מרכיב מרכזי במוטיבציה של אמ"ן לרדת לנגב. אנחנו נעשה את זה ונפתור את כל הבעיות שבדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר