נעל צרה זו לא צרה: כך תגדילו ותרחיבו נעליים לוחצות

לא, אינכם צריכים לסבול מנעליים צמודות מדי שמכאיבות וגורמות לכם לתסכול. תוכלו לנסות את אחד הטריקים הבאים כדי לעזור למתוח אותן ולגרום להן להתאים לרגליכם כמו כפפה ליד (אל תפספסו)

(צילום: שאטרסטוק)

כולנו עשינו את זה - שמרנו על זוג הנעליים ההוא שמעט צר בצדדיו או שמוחץ לנו את הבהונות. למרבה המזל, אתם לא צריכים לסבול מנעליים צמודות מדי - כל עוד אתם זקוקים רק להגדלה או הרחבה של 1.25 סנטימטרים או פחות, תוכלו לנסות את אחד הטריקים האלה כדי לעזור למתוח את הנעליים ולגרום להן להתאים לרגליכם כמו כפפה ליד. (כמובן, אם אתם מנסים לדחוס את כפות הרגליים שלכם לנעל הקטנה עליכם בשלוש מידות, מוטב שפשוט תוותרו מראש ותרכשו זוג חדש).

יש לזכור כי טיפים אלה למתיחת נעליים עובדים טוב יותר על חומרים טבעיים כמו קנבס ועור - נעליים שעשויות מפוליאוריתן וחומרים סינתטיים אחרים נוטות לשוב לגודלן המקורי במשך הזמן.

אז איך למתוח נעליים?

השתמשו במעט חום

כדי למתוח נעלי עור, מייבש שיער וגרביים עבים עשויים להיות כל מה שאתם זקוקים לו. גרבו זוג גרביים עבים ונעלו את הנעליים ואז כוונו את הפן שלכם, המופעל על חום בעוצמה בינונית, למקומות הצמודים, כדי לרכך את הנעל עד שתהא לכם נוחה. בדרך כלל, כמה דקות מספיקות למתיחת הנעל במעט (רק הקפידו להניע תכופות את זרבובית מייבש השיער כדי למנוע גרימת נזק לעור).

טיפ: יש למרוח מעט מרכך לנעלי עור לאחר מתיחת הנעליים, על מנת לסייע בשמירה על צורת העור.

נסו לשמור על קרירות

כן כן, קרח יכול להיות יעיל באותה מידה כמו חום, לתיקון זוג נעליים לוחץ. מלאו שקית סנדוויץ' במים, באופן חלקי - והניחו אותה באזור בו הנעל צמודה. הכניסו את הנעל למקפיא. כאשר המים יקפאו, הם יתרחבו ויעזרו למתוח את הנעל.

השקיעו במרחיב נעליים

אם אתם נתקלים באופן קבוע בבעיות של נעליים צרות, מרחיב נעליים מקצועי עשוי להיות השקעה נבונה (באמזון תוכלו למצוא כאלו בכ-20 דולר). ניתן להשתמש במרחיבי נעליים למתיחת אורך הנעליים או להרחבתן ואפילו תמצאו מרחיבים מיוחדים שיכולים למתוח את החלק במגף שבין הקרסול לברך, או שעובדים במיוחד על נעלי עקב.

כדי להשתמש במרחיב נעליים, התחילו בריסוס חלקי הנעל שברצונכם למתוח בחומר מיוחד למתיחת נעליים, שיכול לעזור בהרפיית סיבי העור או הבד, כדי שיתגמשו. הכניסו את המרחיב לנעל, כך שיהיה הדוק. סובבו את הידית עד שתראו שהנעל מתרחבת והשאירו אותו כך במשך שש עד שמונה שעות. נסו זאת כדי לראות אם הנעל כבר מתאימה לרגלכם - ואם לא, סובבו את הידית עוד כמה פעמים וחזרו על התהליך עד שהיא אכן מתאימה. (יתכן שיחלפו מספר ימים עד שתגיעו לגודל הרצוי.)

לכו למקצוענים

אם מדובר בזוג נעליים יקר או מיוחד ואתם לא ממש סומכים על כישורי המתיחה שלכם, חנות מקצועית לתיקון נעליים יכולה לעשות את ההתאמות הנדרשות לכם. הצוות במקום יודע בדיוק כיצד למתוח את הנעליים, כדי שיתאימו לכם באופן מושלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר