"מי שדבוק בתורה - מאושר"

הגר"ג: 'כולם רוצים לדעת מה נעשה באמריקה; זה מעניין?'

ראש הישיבה התייחס בדבריו לסקרנות וההתעניינות של הבחורים בנעשה בבחירות לנשיאות ארה"ב, ותהה: "זה מעניין? קושיה זה מעניין, תירוץ זה מעניין", והוסיף תובנה חינוכית מיוחדת (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בלעדי: ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין: "כולם רוצים לדעת מה נעשה באמריקה. זה מעניין? קושיא ותירוץ בגמרא מעניין"

ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדלשטיין, יצא בהתבטאות נדירה על הבחירות לנשיאות ארה"ב. בדבריו, שנאמרו בפני קבוצת תלמידים והגיעו לידי 'כיכר השבת', תהה ראש הישיבה על ההתעניינות של תלמידי ישיבה בבחירות בארה"ב.

"יש אנשים שהם מוכשרים יושבים ולומדים וגומרים ש"ס", פתח ראש הישיבה את דבריו, "ניצול הזמן, כשמנצלים את הזמן יכולים להיות גדולי תורה. יש כאלה שיש להם אפשרות - אבל לא מנצלים את הזמן. יש כאלה שכן מנצלים את הזמן וגומרים ש"ס. התורה היא מתוקה מדבש".

באשר לבחירות בארה"ב אמר ראש הישיבה: "חדשות זה דבר מעניין. יש חדשות, מה נעשה באמריקה, כולם רוצים לדעת. זה מעניין? קושיה זה מעניין, תירוץ זה מעניין.

"יש אנשים שלא שומרים תורה ומצוות ולומדים כי זה מעניין. יש רופא בעל כישרון ישב ולמד לא היה שומר תורה ומצוות. יש כאלה. יש כאלה שלומדים וזוכרים. אלו שעוסקים בתורה, באהבת תורה, יש להם סייעתא דשמיא מיוחדת, הם זוכים להיות מזכי הרבים".

לסיום, הוסיף הגר"ג תובנה חינוכית מיוחדת: "בן אדם שהוא דבוק בתורה, הוא מאושר. זה הזכות שלנו כלומדי תורה. כתוב, 'מחבריי יותר מרבותיי, מתלמידי יותר מכולם'. צריכים להבין. מחבריי יותר מרבותיי. יש הבנה שמקבלים דברים מהרב, ויש הבנה יותר עמוקה, זה כשלומדים בדיבוק חברים, כשחוזרים על מה שהרב אמר.

"ההבנה כשהתלמידים שואלים שאלות, המלמד מקבל מהתלמידים הרבה יותר ממה שקיבל מרבותיו וחבריו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר