פרסום ראשון

פוטר מבית-הספר החרדי, איים על המנהלת ברצח - ונעצר

על הרכבת הקלה בירושלים, באזור שועאפט, עצרה המשטרה גבר חרדי, כבן 49; במהלך מעצרו הוא השתולל ונחבל בראשו; ל'כיכר השבת' נודע כי הרקע למעצר: איום ברצח על מנהלת חרדית (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החשוד, בעת מעצרו (צילום: לפי סעיף 27א)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': גבר חרדי, כבן 49, נעצר אמש (רביעי) על-ידי המשטרה לאחר שאיים ברצח על מנהלת בית ספר חרדי לבנות. ביהמ"ש שחרור למעצר בית אך המשטרה הגיש ערר לביהמ"ש המחוזי.

המקרה החמור התרחש לאחר שהחשוד, שעבד בבית הספר החרדי לבנות, בית ספר מפורסם מאוד בבירה, הממוקם בשכונה חרדית - פוטר מעבודתו.

רגעי המעצר (לפי סעיף 27א)

בשעות אחר-הצהריים, אמש, הוא הגיע לביתה של המנהלת, אישה חשובה בציבור החרדי המיוחסת לאחד הרבנים הגדולים, ואיים עליה ברצח.

המשטרה הוזעקה למקום והשוטרים החלו בביצוע פעולות חקירה מהירות, מהן עלה כי החשוד נמצא על הרכבת הקלה, באזור שועאפט.

בתוך זמן קצר הוא נעצר על-ידי השוטרים, אך עם מעצרו החל להתנגד, לתקוף שוטרים ולהשתולל וכתוצאה מכך נחבל בראשו ותועד כשהוא שותת דם.

השוטרים העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, והזמינו למקום צוות מד"א להמשך טיפול. חקירת המקרה, נמשכת.

תיעוד מהמעצר (לפי סעיף 27א)

בחצות לילה, הובא החשוד בפני בית המשפט השלום בירושלים, שם סיפר נציג המשטרה כי "התקשרה המתלוננת למוקד ואמרה שיש אדם החשוד ושראתה את המשיב וציינה שזה הוא שיהרוג אותה, יחסל אותה וישים אותה מתחת לבלטות. כל זה היה תוך שהיא הייתה בשיחת טלפון עם מישהי אחרת וביקשה ממנה להזמין את המשטרה.

"המשטרה הגיעה למקום, המשיב עזב את המקום, נעשו מספר פעולות חקירה שאיתרו את המשיב, ראו שהוא על רכבת בנסיעה לכיוון צפון. כשהרכבת נעצרה הגיעו שוטרים למשיב וביקשו ממנו להתלוות, אמרו לו שהוא עצור ואז הוא התחיל להשתולל ולתקוף את השוטרים ולהתנגד למעצר, לאיים, דפק את הראש שלו בחלון, בשמשה של הרכבת. יש לציין שכל האירוע מצולם ואין לנו כרגע את העתקה של הצילום. אנו מבקשים 7 ימי מעצר. ישנן 15 פעולות חקירה , 5 פעולות לפחות מהן בנות שיבוש".

במהלך הדיון התברר לפי פרקליטו כי מדובר באב בית, בבית הספר, שפוטר מתפקידו ולטענתו המנהלת הבטיחה לו שתסדר לו כל מקום עבודה אפשרי, הוא ניגש למכרז, התקבל אך לטענתו היא סינדלה את זה.

בנוסף, לפי נציג המשטרה, אחד השוטרים סבל מחבלה מהמעצר ופונה לבית החולים, היו לו כאבי ראש וסחרחורות, וכן היה לו זעזוע מח כתוצאה מההשתלטות במעצר.

פרקליטו של החשוד, עו"ד שלום בן שבת, אמר בביהמ"ש כי "מדובר באדם בן 50, נעדר עבר פלילי מכל סוג שהוא שבעקבות פיטוריו לאחר לא מעט זמן נכנס לסיטואציה מצערת שאין כל הצדקה, אני לא בא להטיף למעשים שלו אבל אפשר לראות את הסיטואציה לא רק במשקפיים. אני לא בא להחמיר בעבירות של המנהלת, אבל העובדה שהוא הגיע לבית שלה ועשה את מה שעשה ולאחר מכן עזב את המקום צריך לראות זאת כאדם במצוקה וצריך גם לראות את הקורונה. האם הוא צריך להישאר במעצר בשלב הנוכחי?".

לאחר מספר נימוקים על ההליך, אמר עו"ד: "אני סבור שיש לשחרור כבר היום אשתו עובדת בקק"ל. לחילופין שביהמ"ש יאריך את מעצרו עד שעה מאוחרת היום, יבקשו לחקור אותו עד היום ועד השעה 21:00, 22:00 בלילה שיזמנו את הגברת והמתלוננת ויגבו מהם עדויות. מחר יום שישי והם לא ירצו לבוא כי הם דתיות. אבקש מביהמ"ש לשחרר את המשיב.

השופט אורן סילברמן, אמר בהחלטתו כי "קיים חשד סביר בעבירות המיוחסות ואין מקום להמעיט מהחומרה. להגיע לביתו של אחר, להתנהג בהתפרעות ועל פי החשד גם לאיים, הוא מעשה שאינו מקובל לא משנה מה הרקע "האזרחי" אשר מוביל למעשים. בהמשך ההתנהגות החמורה ממשיכה גם מול השוטרים".

השופט ציין כי קיימת עילת מסוכנות, אך עילת השיבוש היא ברף הנמוך "ובטח לא ברף שמחייב מעצר".

בסופו של דבר, קבע ביהמ"ש כי הוא ישוחרר בתנאים: התייצבות לחקירה לפי דרישה וכן בביהמ"ש; מעצר בית מלא בפיקוח של האישה בכתובת המגורים עד ליום שלישי הבא; הרחקה מרחק שלא יפחת 500 מטר מהמתלוננת בכל מקום שבו היא נמצאת. איסור יצירת קשר ישיר או עקיף איתה ועם השוטרים המעורבים לחודש הקרוב וכן התחייבות עצמית וערבות צד ג' על סך של 7,500 ש"ח.

המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע כדי להגיש ערר, בית המשפט נענה והמשטרה הגישה ערר לבית המשפט המחוזי.

  • תיעוד זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתיעוד נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר