חשש ממוטציות

דנמרק תשמיד במרוכז כ-17 מיליון חורפנים

דנמרק הודיעה כי תחסל את תעשיית גידול החורפנים המשמשים לפרוות, בסך כמיליארד דולר בשנה, וזאת לאחר שכמה מהחורפנים נדבקו בקורונה ופיתחו אף מוטציה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חורפן צעיר (צילום: שאטרסטוק)

דנמרק הודיעה אמש (רביעי) כי תשמיד את כל החורפנים הגדלים בלמעלה מאלף חוות גידול במדינה. הסיבה לחיסול הענף ששווה לדנמרק כמעט מיליארד דולר בשנה, כמה חורפנים שאותם מגדלים לתעשיית ייצור פרוות המינק הידועות והיקרות אותרו כחיוביים לקורונה ועל פי המומחים מדובר במוטציה של הנגיף דבר שנגרם כאשר הנגיף עובר מבני אדם לחיות או הפוך. ההדבקה של החורפנים עלולה להפיץ זן נוסף של הנגיף ולפגוע ביכולת ליצור חיסון יעיל.

דנמרק הודיעה, כי המשטרה וגם הצבא יפעלו על מנת לזרז את תהליך השמדת החורפנים בתקווה לעצור את התפשטות המוטציה באופן המהיר ביותר.

ראש ממשלת דנמרק, מדה פרדריקסן, אמרה במסיבת עיתונאים מיוחדת: "יש לנו אחריות גדולה כלפי האוכלוסייה שלנו, אך עם המוטציה שנמצאה כעת, יש לנו אחריות גדולה עוד יותר גם לשאר העולם".

הממצאים, ששותפו עם ארגון הבריאות העולמי והמרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות, התבססו על בדיקות מעבדה של מכון סרום, העוסק במחלות זיהומיות בדנמרק.

ראש תוכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי, מייק ראיין, קרא ביום שישי בשבוע שעבר לבדוק האם חורפנים מעבירים את הנגיף לבני אדם. "דנמרק הודיעה לנו על מספר אנשים שנדבקו בנגיף מחורפנים, עם שינויים גנטיים מסוימים בנגיף, הרשויות בדנמרק חוקרות את המשמעות האפידמיולוגית והוויראליות של הממצאים האלה".

הרשויות בדנמרק מסרו בנוסף, כי התגלו חמישה מקרים חדשים של קורונה בחוות לגידול חורפנים ו-12 מקרים של בני אדם שנדבקו בשל כך מה שזירז את ההחלטה לחסל את הענף הרווחי כל כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר