כמו ב-2019

למרות הסגר מאמצע החודש: בספטמבר נמכרו 9,600 דירות

הסגר השני שהוטל מערב ראש השנה עד לאחר שמחת תורה, נתן את אותותיו על הכלכלה הישראלית אך במדד רכישת הדירות, לא חל שינוי ובספטמבר נמכרו 9,600 דירות (נדל"ן)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוטרציה (צילום: Gili Yaari / Flash90)

הסגר השני שהוטל מערב ראש השנה עד לאחר שמחת תורה, נתן את אותותיו על הכלכלה הישראלית ועל מספר המובטלים שנשק את המיליון, אך לפחות בתחום אחד המציאות נותרה כפי שהייתה בשנים קודמות, נטולות הנגיף: במדד רכישת הדירות.

על פי דו"ח שפרסם הבוקר (שני) אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, בחודש ספטמבר, שאת חציו בילינו נצורים בבתים, רכשו הישראלים 9,600 דירות, בדיוק כמספר הרכישות שהתבצעו ב-2019.

אחד ההסברים לרמה הגבוהה יחסית של עסקאות נעוצה בהקדמה משמעותית של חלק ניכר מהעסקאות לשלושת הימים שקדמו לסגר. בהשוואה רב-שנתית, ספטמבר 2020 היה מהפורים ביותר בתחום מכירת וקניית דירות.

אם נצלול טיפה לנתונים ניתן להבחין כי הגידול המשמעותי ביותר במספר רוכשי הדירות אותר בקרב רוכשי הדירות להשקעה. בחודש שחלף 1,700 מהדירות שנמכרו הוגדרו כ"דירות להשקעה", זינוק של יותר מ-50% בהשוואה לספטמבר שעבר.

בקרב הזוגות הצעירים, המתקשים לרכוש דירה גם לא בימי הקורונה, ירד מספר רוכשי הדירה במעל עשרה אחוז בהשוואה לחודש הקודם, חודש אוגוסט. עם זאת, אם נוציא מספירה את רוכשי דירות "מחיר למשתכן" נגלה עלייה במספר הקניות, גם בקרב זוגות צעירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר