השלום עם בחריין

פרוש לח"כים בשמאל: אל תדחקו בביידן לוותר לפלסטינים

77 ח"כים נאמו במהלך הדיון החגיגי בכנסת על הסכם השלום עם בחריין, בהם סגן השר מאיר פרוש, שפנה לח"כים מהשמאל והפציר שלא ידחקו בביידן לותר לפלסטינים (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

מליאת הכנסת החגיגית שעסקה היום (שלישי) באישור הסכם הסדרת היחסים בין ישראל ובחריין, הובילה שבעים ושבעה ח"כים שדרשו את זכות הדיבור בנושא.

בתום הדיון ממושך, אישרה מליאת הכנסת את ההודעה המשותפת בדבר כינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין ברוב של 62 תומכים מול 14 מתנגדים וללא נמנעים.

סגן שר החינוך, חבר הכנסת מאיר פרוש, מהאגף הניצי של "יהדות התורה", פנה מעל הבימה לחברי הכנסת מהצד השמאלי של המפה: "הצד של השמאל טען השכם והערב, שצריך ללכת בדרך של ויתורים, ועוד ועוד ויתורים לפלשתינים, לצערנו, גם כאשר השמאל שלט במדינה כאן, הטרור ברחוב שלט. בפועל, מעולם לא הצליחו המתונים שמבין הפלשתינים להוביל ולהשתלט על הקיצוניים שביניהם.

"אלה מהשמאל פה, הניחו תיאוריה במשך שנים שאם נוותר, ייכון שלום ביננו וגם הטיפו כך לאמריקאים, וכך בד"כ נהגו נשיאי ארה"ב, מי פחות ומי יותר, להציג עין זועפת לישראל ויד מרוככת לפלשתינים. עד שקם שלטונו של הנשיא טראמפ ועשה קץ לסחיטות והאיומים של הפלשתינים. וכאשר הפלשתינים התעקשו שלא לשתף פעולה עם ממשל טראמפ, אנשי הנשיא טראמפ, חתרו וחברו לאישים מתונים בקרב המוסלמים. וגרמו למהפך מדיני אדיר באזור כולו, כאשר תוך חודשיים אני מאשררים הסכם שלישי עם מדינה מוסלמית".

פרוש הוסיף ואמר: "אם העובדה שבחירתו של ביידן מובטחת, אני פונה לחברים פה, אל תנטעו אשליות בקרב האמריקאיים שאם ישראל תוותר לפלשתינים, הם ישלימו עם קיומנו, מסתבר לצערי שהם, הפלשתינים אינם מסוגלים להשלים אתנו, מכיוון שהקיצוניים ביניהם חזקים יותר.

"ולכן כל דיבור על ויתורים לפלשתינים ומסירת שטחי ארץ ישראל לאבו מאזן ואנשיו, מגדל את חבורת הטרוריסטים שמסתתרים בקרב הפלשתינים ומכניסים אותנו לסכנה וכמו שאמר בשעתו כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש שעצם הדיבור על מסירת שטחים זו סכנה של פקוח נפש ושפיכות דמים".

סגן שר החינוך לא חסך בביקורת גם על ראש הממשלה, ברקע הסכמי השלום שהביא ואמר כי "הבעתי את התנגדות 'אגודת ישראל' לתוכנית המאה של טראמפ, כי היא כללה גם תוכנית למסירת חלקים מארץ ישראל לפלסטינים, שזה בניגוד לעמדת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל קרוב ל-90 שנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר