בן 79 במותו

הלילה: שר החוץ הסורי וואליד אל מועלם מת

שר החוץ של סוריה, וואליד אל-מועלם, מת הלילה בגיל 79. הטלוויזיה הסורית שדיווחה על מותו לא מסרה פרטים על סיבת המוות. אל מועלם האשים את ישראל במצב בסוריה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
וואליד מועלם (צילום: משרד החוץ הבריטי)

שר החוץ של סוריה, וואליד אל-מועלם, מת הלילה (שני) בדמשק, והוא בגיל 79. הטלוויזיה הסורית שדיווחה על מותו לא מסרה פרטים על סיבת המוות.

אל מועלם שירת את הדיפלומטיה הסורית ואת משפחת אסאד, במשך 56 שנים, והיה מעורב במגעים למשא ומתן על שלום עם ישראל בכמה הזדמנויות.

הוא שימש גם כשגריר סוריה בארה"ב והחל משנת 2006 מונה לתפקיד שר החוץ בו שימש לאורך שנות מלחמת האזרחים העקובה מדם שמתנהלת בסוריה מזה כמעט עשור.

הוא תקף פעמים רבות את ישראל והאשים אותה במצב בסוריה, כך למשל בועידת השלום למלחמת האזרחים בסוריה בחסות האו"ם שהתכנסה לפני כמה שנים בשוויץ טען כי המורדים באסד בוגדים בסוריה והינם סוכנים של ישראל. לדבריו, המדינות השכנות לסוריה הציתו את האש בארצו על ידי שליחת נשק ולוחמים למלחמת האזרחים.

גם כשנאם בעצרת האו"ם לפני כשלוש שנים, טען אל-מועלם כי "ישראל סייעה לארגוני טרור שפעלו בדרום סוריה והגנה עליהם בעזרת תקיפות חוזרות ונשנות במדינה". שנה לאחר מכן אמר באותו מעמד כי "עשרות אלפי טרוריסטים הובאו לסוריה מיותר ממאה מדינות בתמיכת ובמימון מדינות הידועות לכל" ורמז בדבריו לארצות הברית וטורקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר