בדיון בכנסת. צפו

אייכלר: "אסור לקנוס יהודי שמלמד תורה לתשב"ר"

ביטול הקנסות לתלמודי התורה? "לפעמים יוצאים גם דברים טובים ממחדל"; סכנת הדבקה בקורונה? "בבית הצפוף מסוכן יותר"; מה נדרש כעת? "לפתוח מהר את כל המוסדות". צפו בח"כ אייכלר (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
עמדתו של אייכלר (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ ישראל אייכלר התייחס היום (שני) למחדל המשפטי שבגינו רוב הקנסות שהמשטרה נתנה למנהלי תלמודי תורה לא ימומשו, והביע את דעתו כי לא יתכן שמלמד תינוקות של בית רבן ייענש על כך, גם אם הפר את הנחיות משרד הבריאות.

בדיון, שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת בנושא פתיחת מערכות החינוך, פתח הח"כ מ'יהדות התורה' ואמר: "אני שמח לראות שההבנה על חשיבות החינוך בימי הקורונה חודרת לכל חלקי האוכלוסייה".

"החשיבות של פתיחת מערכת החינוך אינה פחותה ממפעלי מזון, שלגביהם ברור לכל אדם בעולם שאי אפשר לסגור אותם. ואכן באירופה ישנן מדינות, כמו גרמניה צרפת ואנגליה, שיש סגר ולמרות זאת מערכות החינוך נשארות פתוחות".

אייכלר הוסיף: "מדברים על מחדל שלא אישרו את הקנסות לתלמודי התורה והקנסות בוטלו.; אנחנו מאמינים שהכל משמיים. לפעמים יוצאים גם דברים טובים ממחדל. מאז ומתמיד מוסדות הלימוד היו אבן היסוד של העם היהודי והמורשת היהודית, שהחדירו לעולם כולו את המושג של חינוך".

לדבריו, "אין צורך לדבר פה על התדרדרות והנשירה של ילדים ונוער שלא לומדים בימים אלו. כבר מזמן התרענו על כך שבציבור החרדי סכנת ההדבקה בבית הצפוף גדולה מאשר במוסדות הלימוד השומרים על מרווחים נאותים והיגיינה. אבל גם בשאר הציבורים מבינים היום את המחדל של אי פתיחת מערכות הלימודים. לכן צריך לפתוח מהר את כל מוסדות הלימוד, תוך שמירה על כללים והנחיות הבריאות. אני שמח שגם שר החינוך דורש את זה".

"בוודאי שאסור לקנוס יהודי מלמד תורה לתינוקות של בית רבן, אלא צריך לדאוג שזה יהיה תוך שמירה על בריאות. אמרו בעבר שבתי הספר גורמים הדבקה, אבל היום כבר הוצגו נתונים מדעיים במצגת בקבינט הממשלתי שהסכנה אינה כל כך גדולה כמו שחשבו. ואילו הסכנה של אי פתיחת מערכות החינוך היא גדולה הרבה יותר", סיים הח"כ האגודאי.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר