בתגובה למטעני החבלה

צה"ל תקף יעדים צבאיים איראניים בסוריה; 3 חיילים נהרגו

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות צבאיות - בסוריה, השייכות לכוח 'קודס' האיראני ולצבא הסורי. היעדים: מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר; דיווח: 3 חיילים סורים נהרגו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' בכסלו תשפ"א | 18.11.20
תקיפה בסוריה. ארכיון (צילום: רשתות חברתיות)

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (רביעי) מטרות צבאיות - בסוריה, השייכות לכוח 'קודס' האיראני ולצבא הסורי, כך אישר דובר צה"ל. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר.

מדובר בתקיפה חריגה של צה"ל, הן בהיקפה והן בדבר היותה גלויה, כאשר דובר צה"ל מעדכן על התקיפה בניגוד לעמימות הנהוגה במקרים דומים, עת ישראל תקפה בסוריה כדי לפגוע בהתעצמות האיראנית.

כעת, צה"ל ב"מוכנות גבוהה" בפיקוד הצפון, בהיערכות לתגובה אפשרית של סוריה או איראן.

דובר צה"ל הדגיש בהודעתו כי "התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל, על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית", כאשר לדבריו, "חשיפת זירת המטענים אתמול, מהווה הוכחה נוספת לפעילות ההתבססות הממושכת של איראן בסוריה".

עוד מסר דובר צה"ל כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית משטחו וימשיך לפעול ככל שיידרש למיגור ההתבססות האיראנית בסוריה המהווה סיכון ליציבות הביטחונית במרחב. צה"ל שומר על מוכנות גבוהה והיערכות לכל תרחיש".

דברי גנץ בפיקוד הצפון, אמש (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

סוכנות הידיעות הסורית 'סאנא' דיווחה כי מערכת ההגנה האווירית של צבא סוריה, באזור דמשק - הופעלה, בשל התקיפה הישראלית. עוד דווח כי שלושה חיילים סורים נהרגו ועוד אחד נפצע, בתקיפה.

הסוכנות הסורית הוסיפה ודיווחה כי המטוסים תקפו מצדו הישראלי של רמת הגולן וכי "מערכת ההגנה האווירית יירטה בהצלחה את התקיפה והצליחה ליירט מספר טילים".

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר הבוקר כי התקיפה היתה "עוצמתית" והושלמה בהצלחה, כאשר היו שני סוגי מטרות בסוריה: גם יעדים של צבא סוריה וגם של כוח קודס האיראני.

הוא סיפר כי צה"ל תקף שמונה מטרות - "מהחזית ליד הגבול ועד למרחב דמשק". לדבריו, בין היעדים שהותקפו, "מפקדה ראשית של הכוחות האיראניים ליד שדה התעופה בדמשק. בנוסף, תקפנו מתחם מגורים חשאי שמארח בכירים איראנים, דרומית מזרחית לדמשק". בצה"ל ציינו כי תקיפת מתחם המגורים לא בוצעה במכוון - במרכז המתחם, אלא נועדה כדי להעביר מסר.

כמו כן הותקפה המפקדה של דיוויזיה 7 של הצבא הסורי בדרום הגולן, שמתוכה - לפי צה"ל - בוצעה פעילות טרור איראנית. כמו כן הותקפו רכבי נ"מ מתקדמים של הסורים, וזאת "מאחר שהלילה בוצע ירי לעבר מטוסינו והחימושים ששיגרו", הסביר דובר צה"ל.

דובר צה"ל אף עדכן כי "ביממה האחרונה כיפת ברזל תוגברה בצפון, אנו בהיערכות להמשך".

דובר צה"ל הוסיף כי "אנו עוקבים כמה חודשים אחר כוח קודס שמנסה להניח מטעני חבלה - והפעלנו כוחות שונים לאיתור המטענים. הנחת המטענים בוצעה לפני מספר שבועות ומאז אחזנו במרחב תוך הצלבת מידע ומסיבות מבצעיות החלטנו לחשוף את הזירה אתמול. אנו מניחים שבני המקום הסורים הניחו את המטענים בהכוונה ובעזרת ציוד של כוח קודס".

דובר צה"ל הדגיש כי "התקיפות נועדו כדי להדהד את מסרנו לצד השני ולאיראן - לא נאפשר התבססות איראנית, בטח לא ליד הגבול, ולא נאפשר למשטר הסורי לאפשר פעילות זו. אנו מצפים מאונדו"ף לממש את אחריותו באזור".

שר הביטחון בני גנץ, סייר אתמול בפיקוד הצפון, באוגדה 91, והתייחס לזירת המטענים שנחשפה בגבול הצפוני, ואמר כי "מדינת סוריה נושאת באחריות למטענים שנמצאו ברמת הגולן".

גנץ קיבל סקירה ביטחונית על מוכנות הכוחות ממפקד פיקוד הצפון וקיים הערכת מצב באוגדה. בהמשך, סייר לאורך הגבול הצפוני וביקר בחמ"ל האיסוף בעוצבת ברעם שם שוחח עם מפקדים וחיילים.

גנץ בפיקוד הצפון, אמש (צילום: טל עוז / משרד הביטחון)

במהלך הביקור אמר שר הביטחון: "אנחנו ערוכים מזה זמן רב לאפשרות של פיגועים בגזרת הצפון. לצה"ל יש את היכולות ואת הנחישות להגיב בצורה חמורה לכל אירוע שלא יקרה, הן בחזית הלבנונית והן בחזית הסורית. לפני מספר שעות התגלה מטען בגזרת רמת הגולן. אני מבקש להגיד באופן ברור- סוריה אחראית לנעשה משטחה כדוגמת המטען הזה ולנעשה משטחה בהקשר הברחות האמל"ח שבדרך לחיזבאללה- אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום בעניין הזה".

גנץ הוסיף ואמר: "כל פעם שאני מגיע לגבול בלבנון ישנה סוג של התרגשות אישית אחרי עשרות שנות שירות בלבנון. אני מסתובב פה ורואה מערכת משתפרת ומשופרת, גאווה גדולה ונמשיך להיות פה ולשמור על האזרחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר