מאות התקהלו

שוב: מהומה בבני ברק ועימותים עם שוטרים

לאחר המהומה והפרובוקציה בבית הכנסת איצקוביץ, בשעות הלילה פשטה שוב המשטרה על בני ברק והמהומה פרצה מחדש, כאשר עשרות התעמתו עם השוטרים; תיעוד (חדשות)

(צילום: שמעון ברוך, קבוצת מחאות החרדים)

לאחר המהומה והפרובוקציה עם פשיטת המשטרה על בית הכנסת איצקוביץ במרכז בני ברק, וחשיפת 'כיכר השבת' כי עד לפשיטה המשטרתית - שמרו במקום על ההנחיות ולא היתה התקהלות אסורה, בשעות הלילה (רביעי) פרצו שוב עימותים בין תושבים לשוטרים.

המהומות החלו לאחר שכוחות משטרה הגיעו לרחוב חגי, כאשר בתחילה דווח כי הגיעו לבית הכנסת של חסידות בוהוש, בשל דיווח כי במקום מפרים את הנחיות הקורונה. בהמשך התברר כי השוטרים בשל דיווח על הפרת ההנחיות באולם הנמצא ברחוב חגי.

למקום הגיעו מאות אנשים, ונוצרה מהומה, כאשר חלקם תקפו את השוטרים והשליכו לעברם חפצים. כוחות גדולים של המשטרה הוזעקו ופעלו להרגעת הרוחות.

התיעוד שחושף את המהומה שגרמה המשטרה (צילום: באדיבות קוריץ מערכות)

אמש, כפי שדווח בכיכר השבת, פרצו מהומות ברחוב הרב שך בעיר, בשל פשיטה משטרתית על בית הכנסת איצקוביץ. המשטרה טענה כי כי "שוטרים הבחינו בבית כנסת אשר נחזה להיות סגור אולם בדיקה שנעשתה העלתה כי במקום יש עשרות מתקהלים בניגוד להנחיות, תוך סיכון בריאותם ולפיכך, השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות וכנגד האחראי על המקום נרשם דו"ח על סך 5,000 ש"ח".

המשטרה גם דיווחה כי "קומץ פורעי חוק הפר את הסדר במקום תוך השלכת אבנים לעבר ניידת משטרה", והוסיפה: "אנו קוראים לציבור להישמע להנחיות שהנן הנחיות מצילות חיים ולמען בריאות הציבור".

אלא שמהתיעוד שנחשף ב'כיכר השבת' על ידי חברת 'קוריץ מערכות', האמונה על מערכת האבטחה של בית הכנסת, עולה כי ההנחיות במקום נשמרו, כפי טענת גבאי בית הכנסת - והמהומה וההתקהלות החלו רק בעקבות המשטרה.

המהומה באיצקוביץ, אמש (צילום: ג. שמואל)

מנדי קוריץ, בעלים של 'קוריץ מערכות' אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "תיעוד האירועים מבית הכנסת איצקוביץ' מוכיחים שוב שהמגזר החרדי נשמר ומקפיד על הנחיות הבריאות. הסרטונים שאנו חושפים מהשטח מציגים תמונה שונה מהתמונה שאותה מציגה המשטרה, ולמעשה ההתנהלות התמוהה של השוטרים היא זו שהובילה להתקהלות האסורה".

לדבריו: "שוב מוכח כי החשיבות בהתקנת מצלמות בבתי הכנסת ובמרחב הציבורי, היא גבוהה ומסייעת בחשיפת האמת ובמניעת האשמות שווא".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במסגרת המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, שוטרי תחנת בני ברק ביצעו אכיפה בעיר בדגש על הפרת הנחיות משרד הבריאות באופן המסכן את בריאות כלל הציבור. השוטרים הבחינו בבית כנסת אשר נראה סגור, אולם בדיקה שנעשתה על ידם העלתה כי במקום ישנם עשרות בני אדם בניגוד להנחיות תוך סיכון בריאותם. לפיכך, השוטרים הורו על פיזור ההתקהלות.

בניגוד גמור להצגה חלקית ומגמתית של הארוע אנו מדגישים כי קומץ פורעי חוק שחלקו התקהל מסביבות בית הכנסת הפר את הסדר במקום תוך השלכת אבנים לעבר ניידת משטרה השמעת קללות ונאצות.

השוטרים פעלו לפיזור המתקהלים וכנגד האחראי על המקום נרשם דו"ח על סך 5,000 ש"ח.

אנו חוזרים ומדגישים מגיפת הקורונה עדיין מכה בציבור בארץ ללא הבדל. ולכן הציבור מחוייב להישמע להנחיות מצילות חיים של הפרט ושל הכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר