תיעוד מטלטל

החרדית ששימשה כאחות קורונה ראשית, מדברת

שלומית, אם לשמונה, היא אישה חרדית המשמשת כאחות בכירה ב'שערי צדק'. בחצי השנה האחרונה היא הושאלה למחלקת 'כתר', כאחות ראשית • תיעוד מטלטל, מבפנים, מתוך התכנית זמן אמת ב'כאן 11' (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד מתוך מחלקת הקורונה (מתוך 'זמן אמת', כאן 11)

מעטים יודעים, אך מי שמזה כחצי שנה משמשת כאחות הראשית במחלקת הקורונה של בית החולים שערי צדק בירושלים, היא חרדית ואם לשמונה; שלומית ברון, תושבת העיר.

בפרק מהתכנית 'זמן אמת' ב'כאן 11', שהוקדש במלואו לנעשה באחת המחלקות שהיו העמוסות ביותר בחודשים שחלפו, תועדה בין היתר עבודתה הכמעט בלתי אפשרית של ברון.

תחילה היא אומרת: "זה היה די ניכר ובולט בשטח, שהמטופלים היו או מהמגזר החרדי או מהמגזר הערבי, מה שהביא קצת בדיחות בסגנון 'טוב מה יותר מתאים ממנהל מחלקה ערבי ואחות חרדית שינהלו כזאת אימפריה".

"אני מרגישה שבני המשפחה שלי כבר מיואשים ממני", מתבטאת שלומית ברגע של שבירה למנהל המחלקה ד"ר רמזי קורד משכונת בית חנינא, איתו עבדה בתיאום מלא. "קצת שכחו מה זה אימא, איך אימא נראית ואיך אימא מטפלת בבית. לא יודעת מה להגיד לך".

שלומית, עם ילדיה

בהמשך היא מספרת על עוצמת האתגר עמו היא מתמודדת: "אני כבר שלושה וחצי חודשים אחות אחראית של מחלקת הקורונה. בעצם כל המחלקה על הכתפיים הקטנות שלי".

"יצאו לי עכשיו שתי אחיות בוכות מרורים, ואין לי איך לנחם או להרגיע אותן. האחיות גמורות, שבוזות", הוסיפה ברון, אחרי הסתלקות חולה קורונה נוסף לעולמו.

ברגע של גילוי לב היא אומרת: "אני באמת לא יודעת מאיפה לקחת כוח בשביל עצמי. אני קמה בבוקר ואומרת: ריבונו של עולם, מאיפה אני לוקחת כוח עכשיו, להתחיל עוד יום כזה?".

צפו בתיעוד המטלטל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר