מחקר מקיף

אופטימיות: נוגדנים לקורונה יכולים להחזיק שנים ארוכות

המחקר המקיף ביותר שנערך עד כה על נוגדנים לקורונה, מעלה כי הם נשארים פעילים בגוף במשך שנים ארוכות ולא כפי שסברו כי הנוגדנים מתפוגגים כבר כעבור חודשים (קורונה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המחקר המקיף ביותר שנערך עד כה על נוגדנים לקורונה מעלה בשורה אופטימית. אם עד כה סברו כי הנוגדנים בתוקף חודשים ספורים, מתברר אחרת.

לפי תוצאות המחקר המדובר, הנוגדנים שורדים בגוף לפחות חצי שנה, ואף יכולים להמשיך ולחסן מפני הידבקות חוזרת במשך שנים ארוכות.

המחקר טרם עבר ביקורת עמיתים, אך מכיוון והוא המקיף ביותר שנערך עד כה, כבר צוטט על ידי חוקרים בכירים בכתבה בנושא בניו יורק טיימס.

החוקרים אספו דגימות דם מ-185 מטופלים בטווח גילים של 19-81 שנמצאו חיוביים לקורונה בתחילת המגפה. מתברר כי לרובם הייתה כמות מספקת של נוגדנים - גם כעבור שמונה חודשים.

כך עורכים בדיקות קורונה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90 )

אם לא די בכך, החוקרים פרסמו ראו מגמה של ירידה מאוד איטית בכמות הנוגדנים בטווח הקצר, דבר המעיד כי הנוגדנים נשמרים במשך זמן רב, ואף לשנים ארוכות.

שיין קרוטי, וירולוג במכון "לה הויה" לאימונולוגיה, ממובילי המחקר אמר בעקבות התוצאות כי "כמות כזו של זיכרון חיסוני ככל הנראה תמנע ממרבית האנשים להתאשפז או ללקות בצורה חמורה של קורונה במשך שנים רבות".

עוד עולה מהמחקר, באופן מפתיע, כי הנוגדנים דווקא חזקים יותר ומגנים לאורך זמן אצל מי שנחשפו יותר לנגיף. מה שיכול להסביר את ההידבקויות החוזרות אצל אנשים שאובחנו תחילה כנשאים, אך היו א-סימפתומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר