מינוי תמורת מינוי

הליכוד וכחול לבן סיכמו: ימונה חשב כללי, אבל עדיין לא מנכ"ל משרד המשפטים

ביום ראשון יאושר בממשלה מינויו של יהלי רוטנברג כחשב הכללי, כאשר גם תקציב 2021 לוט בערפל. שר המשפטים אבי ניסנקורן שוב לא קיבל את מבוקשו ולא ימנה מנכ"ל (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יהלי רוטנברג (צילום: דף הפייסבוק של רוטנברג, מימיו בבזק)

שורת תפקידים בכירים מאוישים בידי ממלאי מקום, בשל שרשרת הבחירות וממשלת האחדות, שהקפיאה מינויי בכירים. ברשימה מהירה ניתן למצוא שם מפכ"ל, פרקליט מדינה, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד המשפטים, החשב הכללי באוצר וראש אגף התקציבים. קשה לדעת בוודאות איזה מינוי חשוב מרעהו, אבל רבים מסכימים עם העובדה שחשב כללי באוצר הוא מהחשובים שבהם.

רוני חזקיהו, החשב הכללי שהתפטר מתפקידו באמצע משבר הקורונה, ניהל מעשית את מדינת ישראל בשנת 2020, עם תקציב "1 חלקי 12" שהיה תחת אחריותו. המחליף שנבחר על ידי שר האוצר ישראל כ"ץ כבר לפני חודש וחצי הוא יהלי רוטנברג, אבל כאמור, מינויו הרשמי היה תקוע - עד אמש.

"הליכוד" ו"כחול לבן" סיכמו על הבאת שני מינויים אל ישיבת הממשלה ביום ראשון, אחד לכל גוש. שר האוצר כ"ץ יביא את מינוי החשב הכללי, ואילו שר הביטחון גנץ יביא את מינוי מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, הוד בצר.

העסקה הזו הייתה אמורה לעלות כבר בשבוע הבא לממשלה, אבל נפסלה ברגע האחרון, לאחר לחצים ב"כחול לבן". כעת נראה שגנץ הולך על הצעד הזה, למרות הביקורת על כך שלמשרד המשפטים - החשוב הרבה יותר ממשרד שהוקם במסגרת הסכם פוליטי לפני חצי שנה - אין עדיין מנכ"ל. הסיבה להיעדר מינוי זה היא ככל הנראה בגלל כעס ב"ליכוד" על החלטת השר אבי ניסנקורן למנות ועדה לאיתור פרקליט מדינה למרות אי ההסכמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר