"צער, סבל וביזוי"

חרדי מירושלים תובע 16 אלף שקל פיצוי מהמשטרה

אזרח חרדי, תושב שכונת גאולה בירושלים, נשוי ואב ל-3, הגיש תביעה אזרחית נגד המשטרה בדרישה לפיצוי של 16,390 ש"ח בגין תקיפה של שוטרים בל"ג בעומר במירון (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

אזרח חרדי, תושב שכונת גאולה בירושלים, נשוי ואב ל-3 ילדים, הגיש תביעה אזרחית נגד המשטרה בדרישה לפיצוי של 16,390 ש"ח בגין תקיפה על -ידי שוטרים, במהלך ל"ג בעומר 2019 במירון.

התושב, מספר על עצמו כי הוא עובר לפרנסתו כאיש תחזוקה במוסד חינוכי, וכי בל"ג בעומר, בשנת 2019, נסע להילולת הרשב"י במירון, שם שהה לאורך הלילה, כאשר לקראת השעה 5 בבוקר, המתין לנסיעה חזרה ממירון לירושלים.

"אולם לא לקחתי בחשבון", הוא מספר בכתב התביעה, "ששוטר (בכיר) יתקוף אותי באלימות רבה, יתעלל בי ויגרום לי לפציעות, יגרום לי להשפלה ולביזיונות, ישבור לי את המשקפיים ויהרוס לי את המגבעת".

וכך הוא מספר: "כל חטאי היה שהעזתי לשאול ולומר לכבוד השוטר (שהורה לנו (לגברים)) לפנות את מקומנו בתור לאוטובוס לטובת נשים שהגיעו אחרינו והוא ביקש להקדימם לקדמת התור. (אפליה יזומה על רקע מגדרי הפעם לטובת הנשים), שאני גם כן ממתין לעלות לאוטובוס ואף העזתי להציע לכבודו שיעשה תור נפרד לנשים (כפי שנעשה ברציפים אחרים). בתגובה לכך הודיע לי כבוד השוטר שאני לא רשאי לנסוע".

"כעבור זמן קצר", הוא ממשיך, "לחץ הנוסעים מאחור קידם את התור לכיוון האוטובוס וסחף אף אותי. כבוד השוטר שראה זאת התנפל עלי בחמת זעם, ניסה להכות אותי עם שרשרת ברזל אולם הצלחתי לחמוק. משלא עלתה בידו התנפל עלי פיזית ושנינו נפלנו יחד על הארץ. לא נחה דעתו והוא קם במהירות והמשיך לטפל בי, סובב את ידי בצורה חזקה כך שנעמדתי במהירות כדי שידי לא תישבר.

"מיד כשנעמדתי תפס אותי והוביל אותי בביזיון רב ובהשפלה ללא כיפה, ללא מגבעת, וללא משקפיים (שבלעדיהם איני רואה דבר עקב קוצר ראיה גבוה 10-) הוביל אותי לתעלה הממוקמת מחוץ למתחם הרציפים ושם השליך אותי כשק אשפה לתעלה שהייתה שם בצדי השביל.

"לאחר שהתאוששתי מההלם הראשוני מהחוויה שעברתי, ניסיתי לפנות לעזרה אולם ללא הועיל. נאלצתי לצעוד חזרה בביזיון ובסיכון רב בכביש סואן ללא כיפה, עם חליפה קרועה ומלוכלכת בחזרה לטרמינל האוטובוסים. בחשש ובחרדה רבה מפגישה נוספת עם השוטר האלים. למזלי השוטר האלים לא היה שם, ולאחר חצי שעה הצלחתי לעלות לאוטובוס לכיוון ירושלים".

התובע מספר כי "בעקבות הפגיעות שספגתי לא יכולתי לעבוד בימים שלאחר מכן, היה לי כאב רב מהפציעות ותחושת ההשפלה ועלבון והתיסכול ליוו אותי לא מעט זמן, כמו כן נאלצתי לרכוש משקפיים, מגבעת וחליפה חדשים".

הוא מציין כי פניותיו למשטרה ולמח"ש לא הניבו דבר, וכן שאזרח ניטראלי לא היה לו עמו היכרות עד האירוע, פנה בדוא"ל לשר הבריאות דאז, יעקב ליצמן, שמצדו פנה לראש מח"ש, אלא שגם זה לא הניב דבר.

משכך, הוא פונה בתביעה אזרחית דורש שיפוי עבור הנזקים הממוניים שנגרמו לו, ופיצוי בגין הפציעות, הסבל והביזיון הרב שנגרמו לו.

"הנזקים הממוניים הם 1,390 ש"ח ובנוסף אני דורש פיצוי בסך 15,000 ש"ח על הנזקים הבלתי ממוניים כמתואר לעיל". בכתב התביעה הוא מפרט את הנזקים: כתוצאה מאירוע התקיפה האלים, חליפתי נקרעה ויצאה מכלל שימוש ונאלצתי לרכוש חליפה חדשה בעלות של 490 ש"ח. כמו כן משקפיי נשברו ונאלצתי לרכוש משקפיים חדשים בעלות של 550 ש"ח. וכן במקום המגבעת שנהרסה נאלצתי לרכוש מגבעת זולה בשווי 350 ש"ח.

בסיכומו של דבר הוא מבקש "שבית המשפט הנכבד יזמן את הנתבעת לדין ויחייב אותה לשלם לי פיצויי נזיקין, צער, סבל, עגמת נפש, ביזוי והשפלה בסך 16,390 ש"ח והוצאות משפט".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "במשטרת ישראל טרם התקבלה תביעה בנושא, ככל שתועבר פנייה היא תועבר לבחינת הגורמים הרלוונטיים והתאם להוראות החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר