צפו בווידאו

נאום הח"כ החרדי על "אלימות נגד נשים"

ח"כ אליהו ברוכי (דגל התורה) נשא דברים במליאת הכנסת, במהלך הדיון לציון יום המאבק באלימות כלפי נשים, וטען: "זאת לא אלימות נגד נשים, זאת אלימות במשפחה" • צפו (חדשות)

הנאום של ח"כ אליהו ברוכי (צילום: ערוץ כנסת)

"זאת לא אלימות נגד נשים, זאת אלימות במשפחה", כך טען היום (שלישי) ח"כ אליהו ברוכי (דגל התורה) במהלך דברים שנשא במליאת הכנסת, במהלך הדיון לציון יום המאבק באלימות כלפי נשים.

"בפרשת השבוע", פתח ח"כ ברוכי את נאומו, "רחל אמנו מתלוננת בפני יעקב על שנות עקרותה. לאה אחותה יולדת שוב ושוב, ורחל לא זוכה לפרי בטן. 'הָבָה לִּי בָנִים', אומרת רחל ליעקב, 'וְאִם אַיִן מֵתָה אָנֹכִי'. יעקב אבינו עונה לרחל בשאלה נוקבת: 'הֲתַחַת אֱלֹקִים אָנֹכִי אֲשֶׁר מָנַע מִמֵּךְ פְּרִי בָטֶן???'. יעקב אבינו, בדרגתו הרוחנית הגבוהה, נענש על התשובה הזאת. 'אמר לו הקדוש ברוך הוא, כך עונים את המעוקות?'.

"התשובה של יעקב לרחל, נכונה לגמרי. אבל לאישה עם מועקה צריך לענות אחרת. זאת הטענה של הקדוש ברוך הוא כלפיו".

"אני", המשיך ח"כ ברוכי, "בניגוד לחברים אחרים פה, לא סבור שיש מקום לשוויון מגדרי. האובססיה לשוויון בין גברים לנשים בכל תחומי החיים, מטשטשת את ההבדל הקיים בין שני המינים. לא. זאת לא תחרות מגדרית. זה התכונות המיוחדות שיש לאיש והתכונות המיוחדות שיש לאישה.

"זאת גם הטענה ליעקב: לאישה בצרה, לא עונים תשובה כזאת – גם אם היא נכונה".

ח"כ ברוכי הוסיף ואמר: "אלימות, לפי ההגדרה המילונית, היא 'הפגנת תוקפנות וכוחניות כלפי הסביבה'. זאת רעה חולה. אנחנו כחברה, נתקלים בזה ברחוב, בכביש, ובמקומות נוספים. האסון גדול שבעתיים כשאלימות מתרחשת בתוך המקום המוגן ביותר: בתוך הבית.

"לאלימות יש כמה מאפיינים. אלימות מילולית. אלימות כלכלית. וחלילה גם אלימות פיזית. היא יכולה להתקיים כלפי ילדים. כלפי נשים. וכן, אפילו כלפי גברים. קוראים לזה בשתי מילים שכמעט נעלמו מהשיח: 'אלימות במשפחה'.

"כואב ומזעזע כשאלימות במשפחה מתקיימת כנגד נשים. כואב ומזעזע שהיא בכלל מתקיימת. אבל להפוך אותה לסבל שהוא נחלתו של מגדר אחד בלבד, זה עלול לגמד את חשיבות הנושא. דווקא בגלל הרצון לתת מענה נכון לתופעה המכוערת הזאת.

"המאבק שלנו באלימות במשפחה, הוא לא מאבק בין גברים לנשים. הוא מאבק בין אנשים עם התנהגות נורמטיבית לרעה חולה שמתפשטת בחברה. הלוואי ונצליח לתת מענה ראוי לאלפי משפחות שקטות שסובלות מהמצוקה הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר