חשיפת 'כיכר השבת'

חיפה: ש"ס קיבלה הבטחה לרב עיר ספרדי

בסוף השבוע חתמה סיעת ש"ס בחיפה על כניסה לקואליציה של ראש העיר עינת קליש רותם, וזה לאחר שראש העיר הסכימה להתחייב לשתף פעולה במינוי רב עיר ספרדי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש העיר בלשכת דרעי (צילום: ללא קרדיט)

לאחר חודשים של משא ומתן שכלל פגישה ישירה בין ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי, סיעת ש"ס בחיפה הודיעה על הצטרפותה לקואליציה המקומית.

כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', אח הדרישות המרכזיות של ש"ס הייתה התחייבות למינוי רב עיר ספרדי. ל'כיכר השבת' נודע כי ראש העיר התחייב למנות בהסכמה רב עיר ספרדי. יצוין כי יתכן ולבסוף ימונו שני רבנים לעיר, ספרדי ואשכנזי.

כעת מקווים בש"ס שישראל לא תלך לבחירות רביעיות, שכן לא ניתן למנות רב עיר בזמן מערכת בחירות ארצית או מקומית.

חשיפת 'כיכר השבת', לפני כחמשה חודשים

בין השמות הבולטים לתפקיד הרב הראשי הספרדי: הגאון רבי אברהם שלוש, בנו של הגר"ש שלוש זצ"ל; הגאון רבי יצחק לוי, רבה של נשר וחבר מועצת הרבנות הראשית; הגאון רבי אליהו אילוז, רבה של אור עקיבא; הגאון רבי דוד אבוחצירא, רב שכונה בחיפה.

ראש עיריית חיפה, קליש רותם, אמרה עם חתימת ההסכם: "אני מברכת את הרב אורי ואת סיעת ש"ס על הצטרפותם לקואליציה העירונית. לכניסתו של אורי לעבודה משותפת יש משמעות גדולה כדי שביחד נמשיך לפעול למען כל תושבי חיפה".

סגן ראש העיר, מיכי אלפר, איש 'דגל התורה' שדחף לבחירתה של ראש העיר, אמר: "קרה הדבר הכי טבעי שהיה צריך לקרות כבר לפני שנתיים. אני מברך את הרב אורי ואת ש"ס לכניסתם ומאחל לכולנו המשך הצלחה ועשייה ברוכה למען העיר ותושביה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר