"הביתה": צפו בביצוע בלתי נשכח של הלפגוט

לכבוד שחרורו המלא של יונתן פולארד, ביצוע מיוחד שלראשונה עלה לרשת מארכיון "יובל", החזן יצחק מאיר הלפגוט מלווה בתזמורת ענק בעיבודו של אופיר סובול מבצעים את "הביתה" הישראלי (חזנות)

(צילום: יובל)

אופיר סובול: "בשבוע זה, כשאנו מתבשרים על שחרורו הסופי של יונתן פולארד, 35 שנה בדיוק לאחר שנעצר, ארכיון "יובל" 'נזכר' ב"הביתה", בביצועו המרטיט של יצחק מאיר הלפגוט.

פולארד, שהיה כלוא 30 שנה בכלא השמור ביותר בארה"ב, בצינוק הממוקם 3 קומות מתחת לאדמה ומאחורי 13 מנעולים ומפתחות! אמר השבוע שהצעד האחרון שנותר לחרותו הוא חזרתו הביתה - לישראל.

"הביתה" נכתב בשנת 1983, בעיצומה של מלחמת לבנון הראשונה, ע"י אהוד מנור ויאיר קלינגר. על אף שנתפס כשיר מחאה על הישארותם של כוחות צה"ל בלבנון, הפך השיר ללהיט.

בשנת 2003 הוסיף המלחין אהוד מנור בית ופזמון נוספים, המתארים את תחושותיו בפרספקטיבה חדשה, במלאת 20 שנה לכתיבת השיר.

בשנת 2006 לאחר חטיפת החיילים שליט, רגב וגולדווסר ופרוץ מלחמת לבנון השנייה, הפך השיר מזוהה עם המאבק להחזרתם של החיילים החטופים.

בקונצרט הגאלה שקיימנו בשנת 2011, הצטרפנו גם אנחנו ב"יובל" לקריאה הציבורית להחזרתו של גלעד שליט. הזמנו את הוריו להיות נוכחים, בביצוע ובעיבוד סימפוני ראשון שכתבתי עבור התזמורת הפילהרמונית הישראלית ובתוספת עדכנית שהוספתי במיוחד עם המילים "חזור הביתה!".

יצחק מאיר הלפגוט יחד עם מקהלת "יובל" ביצעו את "הביתה" בחודש אפריל 2011, עם תקווה גדולה ואכן בדיוק חצי שנה לאחר מכן, חזר גלעד שליט - הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר