במכתב לשר

הרב ישראל מאיר לאו: יש להעניק למנחם טוקר פרס למפעל חיים

רבה של תל אביב, והרב הראשי לשעבר, הגאון הרב ישראל מאיר לאו פנה במכתב לשר זאב אלקין בבקשה שיעניק לאיש התקשורת מנחם טוקר, פרס למפעל חיים בתרבות (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
מנחם טוקר עם הרב לאו (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': הגאון הרב ישראל מאיר לאו, שיגר בימים האחרונים מכתב חריג לוועדה להענקת פרס מפעל חיים לתרבות יהודית בראשות השר זאב אלקין - וביקש להעניק פרס מפעל חיים לשדרן הרדיו הבכיר מנחם טוקר.

"בספרות הקבלה למדנו שהיכל הנגינה נעלה ביותר", פותח הרב לאו את מכתבו, "מנחם טוקר מפעיל את המוסיקה היהודית, זה שנים רבות, לגשר בין חלקיו השונים של הציבור, הן בהופעותיו האישיות והן ברדיו ובטלוויזיה, מנחם טוקר מצליח לקרב לבבות ולהשתמש במוסיקה היהודית כחלון ראווה להציג את ערכי המורשת היהודית".

בהמשך דבריו כתב: "התרבות היהודית במיטבה, מיוצגת ע"י מנחם טוקר בנועם, בכשרון ובאופן שובה לב".

לסיום כתב הרב: "השנים הרבות בהן הוא מופיע במסגרות השנות מצדיקות את מנחם טוקר כראוי לקבלת הפרס הנכבד שהנכם מופקדים עליו".

ל'כיכר השבת' נודע, כי גם גדול הזמר היהודי יעקב שוואקי ויו"ר 'זכרון מנחם' חיים ארנטל, לו יש קשר ארוך שנים עם טוקר עוד מהימים שבנו מנחם ז"ל היה חולה, שיגרו אף הם מכתב לוועדה בבקשה להעניק לשדרן הרדיו פרס מפעל חיים לתרבות יהודית.

ה'מבקר' ואיש המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, התייחס אף הוא להצעה ואמר: "למנחם טוקר יש מניות ענק בכל הנוגע לקידום קרנה של המוזיקה היהודית כבר במשך חצי יובל. גדלתי עליו בתור בחור ישיבה שרוצה לשמוע את המוזיקה היהודית הכי חדשה והכי טובה ומאז הוא לא עוצר עם מהלכים גדולים ורצון אמיתי לקידום התרבות היהודית, ואני בהחלט חושב שהאיש ראוי לפרס".

בימים אלו כאמור מתכנסת ועדה שדנה למי להעניק את הפרס היוקרתי והנחשק. אם אכן טוקר יזכה בפרס, הוא יהיה החרדי הראשון שזכה בפרס שכזה ויביא כבוד גדול לציבור החרדי.

מנחם טוקר בן ה-45 מכונה במגזר "מלך הרדיו החרדי", מציין השנה 25 שנה כשדרן רדיו ומגיש טלוויזיה. כיום, טוקר מגיש ברדיו 'קול חי' מדי יום את התוכנית "זמן אוויר" ומדי מוצאי שבת את התכנית "מוצ"ש חי", ובנוסף, מגיש את התוכנית "טוקר בשישי" ב'רשת 13' ותוכניות מוזיקה ב'ערוץ 20'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר