"קול זעקה"

משרד האוצר: תקציב הישיבות לא בבסיס התקציב

במענה לשאלת ח"כ ינון אזולאי, הודו במשרד האוצר כי לא הכניסו את הישיבות לבסיס התקציב, מה שמביא לכך שמידי שנה, יש 'קול זעקה' בעת המאבק למען בחורי הישיבה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

בזמן שמדינת ישראל עדיין מתנהלת מתקציב המשכי שאושר בסוף שנת 2018, בשל המשבר הפוליטי המתמשך שאולי יוביל לבחירות רביעיות, מתברר היום (שני) כי הכספים לישיבות אינם בבסיס תקציב המדינה.

בכל תקציב מדינה, ישנם סעיפים שנקראים "בסיס התקציב", שמהם אי אפשר לחרוג ועליהם לא צריך לנהל דיון חדש בשנה אחר כך. למשל: תשלומי משכורות לעובדי מדינה; פנסיות; תקציבים שאושרו בעבר למשרדים שונים ועוד.

בדיון בוועדת הכספים היום הודה ממלא מקום ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, יוגב גורדוס, כי תקציב הישיבות לא נמצא בבסיס התקציב. חבר

הכנסת ינון אזולאי מסיעת ש"ס, ששאל את גורדוס, אמר: "באופן קבוע שעולה הדיון סביב תקציב הישיבות קם קול זעקה. הגיע הזמן שתלמידי הישיבות יקבלו מה שמגיע להם, ולא נצטרך להיאבק על זה כל פעם מחדש".

העובדה שיש צורך במאבק מחודש מידי שנה כדי לאשר את תקציב הישיבות, מביא להסתה מצד פוליטיקאים שונים ועיתונאים נגד לומדי התורה - מה שהיה נמנע אם הוא היה בבסיס התקציב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר