למרות איסור היציאה

הנאשם איננו: אלעזר רומפלר עזב לגואטמלה

הלם ברשויות החוק: אלעזר רומפלר, בכיר הכת 'לב טהור' המואשם בהתעללות בילדים, הצליח לעזוב את שטחי ישראל בדרכו לגואטמלה, למרות צו איסור היציאה מהארץ נגדו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בכסלו תשפ"א | 01.12.20
רומפלר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: היום (שלישי), בשעה תשע בבוקר, היה אמור להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בעניינו של אלעזר רומפלר, שהואשם בהתעללות ותקיפת קטינים בכת לב טהור, אלא שהוא נעדר, ול'כיכר השבת' נודע כי הוא עזב את הארץ.

זה קרה בימים האחרונים: למרות צו איסור היציאה מהארץ שתלוי ועומד נגדו, הצליח בכיר הכת לצאת בדרך כלשהי משטחי ישראל, בדרכו למרכז 'לב טהור' בגואטמלה.

בהודעה שמסר היום לבית המשפט פרקליטו, עו"ד גבריאל טראנשווילי, נאמר כי רומפלר השאיר מכתב בן 13 עמודים, המפרט את סיבות עזיבתו הפתאומית, שעיקרו הוא חשש שלא יזכה למשפט הוגן.

"זה לא מתוך זלזול בבית המשפט", כתב הנאשם, "אלא מתוך תחושה שלנוכח הלחצים המופעלים עלי ועל כל מה שקשור ב'לב טהור', לא אזכה למשפט הוגן או איאלץ לנהל הליך משפטי ארוך מאוד תחת תנאים מגבילים שלא יאפשרו לי לראות את אשתי וילדי".

נציגי הפרקליטות הגיבו בהפתעה גמורה, וביקשו מבית המשפט לדחות את הדיון הנוכחי בחודש ימים, "על מנת לעשות בירורים", והשופטת רבקה פרידמן-פלדמן אכן החליטה לתת לפרקליטות 30 יום לגבש את עמדתה.

בבית המשפט. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כזכור, אלעזר רומפלר בן ה-46 נעצר בהפתעה על ידי המשטרה, מעט לאחר פטירת אביו הרב אהרן זצ"ל, בגינה שב לישראל מגואטמלה ככל הנראה כדי להיכנס לנעליו כרב קהילת 'תהילות ישראל'.

לאחר חודשים של חקירות, והארכות מעצר חוזרות ונשנות, הוגש כתב האישום נגדו, הכולל האשמות חמורות של התעללות גופנית ונפשית ותקיפת קטינים בני 9-10.

"מזה 17 שנים", תיארה הפרקליטות, "רומפלר הינו חלק מהכת הפוגענית 'לב טהור', אשר נעה ונדה ברחבי העולם, וזאת תוך בריחה מרשויות המדינות שונות. בשנים 2009-2011 היה הנאשם מנהל בית ספר לגילאי 6-13 בקהילה בקנדה ולאחר מכן בגואטמלה".

ישראל מאיר בויאר. אחד מהנפגעים (צילום מסך מתוך 'עובדה', קשת 12)

פרקליטות מחוז ירושלים ייחסה כאמור לרומפלר מעשי התעללות גופנית ונפשית בשני קטינים, בשנים 2009-2011, וכן תקיפה הגורמת חבלה של ממש, בעת שהיה מנהל בית הספר בו למדו הילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר