"הנגיף הסיני"

מסמכים חושפים: כך הסתירה סין את ממדי המגיפה

עם פרוץ המגיפה האשים הממשל בארה"ב את סין בטיוח ורשלנות בטיפול במגיפה שהרגה ברחבי העולם כמיליון וחצי איש, כעת, מסמכים סיניים שדלפו חושפים את האמת (עולם)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

עם פרוץ המגיפה האשים הממשל בארה"ב את סין בטיוח ורשלנות בטיפול במגיפה שהרגה ברחבי העולם קרוב למיליון וחצי איש, כעת, מסמכים סיניים שדלפו לכלי תקשורת בארה"ב חושפים את כל האמת.

מסמכים חדשים המתפרסמים היום בתקשורת האמריקאית, חושפים את הדרך הרשלנית בה טיפלה סין בהתפשטות הקורונה. לפי המסמכים, סין שיקרה ביודעין לגבי ממדי התפשטות, דיווחה דיווחים אופטימיים ושליטה מדומה במצב. לדוגמא, בעשירי לפברואר בעוד הסינים מדווחים על 2,478 נדבקים, מן המסמכים עולה כי היה ידוע להם על קרוב ל-6000 נדבקים בפועל.

בנוסף, מעידים המסמכים כי להתפרצות הקורונה קדמה התפרצות משמעותית וחריגה של שפעת בערים ייצ'אנג ושיאנינג, השוכנות באותו המחוז של העיר "ווהאן" בה החל הנגיף לפעול. סביר להניח, שהיה זה בעצם נגיף הקורונה שהוסתר בשלב זה על ידי הסינים עד להתפרצותו בווהאן.

מומחי בריאות מארה"ב שעיינו במסמכים מסרו, כי לולי הרשלנות הסינית ניתן היה להקטין משמעותית את מגמת ההתפשטות בסין וממילא אל שאר העולם. הפעולה הפשוטה של אבחנת מפתחי התסמינים כחולים, מתבצעת בדרך כלל תוך ימים בודדים, לסינים היא ארכה למעלה משלושה שבועות, בהם ההדבקה התפשטה במלוא עוזה.

הממשל הסיני הכחיש לאורך כל הדרך את הדיווחים וטען, כי הוא מתנהל בשקיפות מלאה: "פוליטיקאים אמריקאים מנסים להאשים ולתקוף אותנו עם מידע מוטעה", טענה דוברת משרד החוץ הסינית.

כעת מתברר, כי כפי שהאשים כל העת הנשיא דונלד טראמפ, היו אלו הסינים שהטעו את העולם כולו ותרמו להתפשטות המגיפה ששיבשה את סדרי החיים בכל העולם והדביקה עד כה למעלה מ-60 מיליון איש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר